Alhamdulillah

 

l ko

Assalamualaikum kepada anda semua, semoga anda semua berada didalam keadaan sihat walfiat…

Syukur saya kehadrat illahi kerana dengan keizinan dariNya dapat saya menaip entry saya untuk kali ini.

Bagi semua umat islam, lg beberapa hari sahaja kita akan menyambut bulan yang mulia dan bulan yang penuh keberkatan iatu bulan ramadhan yang mana kita semua umat islam ini akan menjalani ibadah puasa.

Bulan ramadhan ini hanya sekali sahaja dalam setahun, jadi lakukan la sebaik yang mungkin, kerana bulan ni adalah bulan tuk kita membersihkan dosa-dosa yang telah kita lakukan selama ini dalam sedar ataupun tidak sedar. Perbanyakkan amalan bulan ramadhan kerana banyak pahala Allah telah sedia untuk kita semua. Rugilah kalau kita sia-siakan, belum tentu tahun yang seterusnya kita sempat tuk lakukan selama ini, kerana Allah itu maha adil, maha mengetahui.

Perbanyakan la amal ibadah dan amalan yang mulia bukan sahaja di bulan ramadhan malah dibulan2 yang lain juga, kerana allah menyanyangi org yang mengikut segala perintah nya dan menghindar dari melakukan segala larangan nya.

sebelum terlewat saya ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah puasa kepada semua umat islam yang ada didunia ini.

Insyallah kita akan berjumpa kembali, akhirkata apa yang baik tu semuanya datang dari Allah swt dan apa yang kuarangnya datang dari diri sy sendiri, maafkan jika tersalah typing or sebagainya.

1 comment:

SaiF HaQieM said...

org beriman selalu punya cara utk mjaga hatinya, mskipun blawanan dgn apa yg di terima dlm kehidupan..saat mdapat musibah, air matanya mnitis tp hati yg tilham utk myakini bhwa apa yg diberi Allah swt sdh pasti yg trbaik utknya..fizikalnya mgkn lelah, fikirannya mgkn penat tp tidak dgn hati yg terus yakin apabila di uji Allah swt..itulah tanda Allah sayang padanya..

aku nk mintak maaf klu spnjang kita kenal, aku ada buat salah dgn ko...aku slalu mndoakan yg trbaik utk ko dari jauh...
jumpa lg..insyallah...salam...