Cara Hidup Aku.

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera, bertemu kembali kita dalam blog aku yang tidak seberapa ini.Entry aku kali ini, aku sendiri pun tak tahu nak cerita apa,lagi pun aku dalam kebusanan dan tak tahu nak buat apa, so aku luangkan masa untuk mencoretkan sesuatu diblog aku, mungkin sesetengah orang tidak berapa faham dengan cara penyampaian blog aku ini.

Blog aku ini adalah universal,aku akan cerita apa sahaja yang terlintas dibenak pemikiran aku ini , dan sesetengah orang pelik dan hairan, ada yang tanya aku, kenapa blog aku ni xder langsung cerita tentang dunia pekerjaan aku, senang je aku jawab, dunia aku adalah berbeza, bukan aku x cerita, ada masa tu aku sendiri pun dah naik busan nak cerita sal kerja, jadi diatas permintaan sesetengah orang, maka aku bina la lagi satu blog yang mana di blog tu aku menceritakan tentang isu-isu perkomputeran sahaja, tp buat masa ini aku xde idea lg nk kongsikan, nama blog aku yang baru adalah Everything for me.

Tak semestinya seorang programmer tu kene cerita tentang aturcara sahaja, kadang2 tu aku sendiri pun dah naik jemu, ya la asyik2 coding, mata aku dah nak rabun da hari2 mengadap kod,bagi orng yang faham tu faham la, bg org yang x faham ni susah sikit,

Blog aku ini aku ingin buat kelainan sikit, baru la ok kan.huhu..pada yang ingin tahu tentang komputer or sebaliknya, anda boleh cari kat pak cik google, kat sana terlalu banyak, dan x silap aku dah banyak blog yang menceritakan isu-isu komputer dan sebagainya, kalau aku buat pun mungkin akan sama seperti yang lain…huhu.

Dalam hidup aku ini xde org pun yang faham cara aku, tapi aku xkisah kerana ini adalah kehidupan aku, yang mana ok tu ok la bagi aku, yang mana x ok maaf la ye.aku nk buat camana kan? setiap manusia ciptaan allah ni berbeza xde yang sama.kalau yang sama aku x tahu nak cakap la, nak kata rambut yang sama color x kot, sekarang ni dah macam2 color rambut manusia aku tengok, ada yang brown,ada yang perang dan ada yang warna warni.tu terpulang la pada individu masing2 kan, dah itu cara diaorang, kita x boleh nak halang.

Hidup aku ni senang je, aku akan buat apa yang aku suka, tapi bukan yang x elok la. aku sendiri pun tak tahu nak cerita camana, orang disekeliling aku kata, aku ni seorang yang pelik, pelik camana tu aku x tahu, tu atas pandangan masing2. Apa yang peting sekarang ni aku bahagia dengan cara hidup aku sekarang ni, aku x kisah orang nak kata apa kat aku, kata la, itu hak diorang, aku x kesah pun.

ok la, aku pun x tahu apa yang telah ku bebelkan,huhu…ikut sedap tulis jer ni, apa yang terlintas difikiran aku tulis aja, lau ada salah dan silap tu maaf la yer, maklum la aku ni juga insan biasa yang tak terlepas dari melakukan kesilapan.

cuma aku nak ingatkan sikit kat sini, haruslah kita berbuat baik kepada setiap semua manusia,jangan la ada sifat hangsat dengki dan dendam dalam diri kita. Kebaikan tu haruslah dibalas dengan kebaikan, dan keburukan itu juga dibalas dengan kebaikan,.

Sekian dahulu dari aku…insyallah kita akan jumpa kembali di next entry..k…

No comments: