sepi…

 

Alangkah indahnya kalau hidup ini penuh dengan kecerian dan kegembiraan,alangkah indahnya kalau hidup ini tanpa ada masalah…

Tapi ini semua tidak dapat dielakkan,kerana hidup ini perlu diuji,kalau tidak kita bebas tuk melakukan apa sahaja tanpa batasan dan kita tiak kenal erti susah dan senang..

Begitula kehidupan aku,penuh dengan kesepian,sedih dan kebusanan,tapi apakan daya ini adalah lumrah kehidupan.aku tidak boleh nak salahkan pada takdir,kerana ini semua ada hikmah disebaliknya.setiap apa yang aku dapat adalah ketentuan illahi diatas segala kesilapan yang aku lakukan selama ini, memang setiap manusia yang hidup dimuka bumi ini tidak terlepas dari melakukan kesilapan,kerana kita dalah insan yang kerdil.

Apa jua masalah sekali pun,pasti ada jalan penyelesaian.Aku sedar bahawa hidup ini xsemua nya happy,kadangkala kita perlu ada rasa sedih,derita dan sebagainya.

Saban hari aku memikirkan tentang kehidupan aku, aku happy hanya luaran,dalaman hanya allah sahaja yang tahu, aku juga ingin hidup macam burung,bebas terbang kesana sini,bebas tuk melakukan apa sahaja, tp aku telah diciptakan oleh allah sebagai hamba nya dimuka bumi ini.

Ya allah,aku bersyukur kepada mu, diatas segala kurniaan mu yang telah Kau beri pada aku selama ini, aku bersyukur kepada mu kerana memberi peluang kepada aku terus hidup diatas muka bumi ciptaan mu ini. Aku tidak dapat nak melawan ketentuan mu,apa yang aku blh lakukan,adalah menurut segala perintah mu dan meninggal segala larangan mu.

Aku sepi,hidup aku sekarang tidak seperti dulu lagi,mungkin da sampai masa nya tuk aku merasai semua ini. Aku tahu ramai lagi yang menderita tuk meneruskan kehidupan mereka, kira aku xder la seteruk mereka diluar sana,aku hanya sedeharna sahaja.

Aku ingin berterima kasih kepada Allah kerana masih sayangkan aku, dan aku tahu allah x pernah membeci setiap ciptaannya, tapi apa yang aku kesal umat2nya makin ramai benci pada allah dan makin ramai yang menyokong syaitan.mungkin mereka rasa dunia ini adalah syurganya tuk selama2nya.

ku seru kepada semua saudara sesama islam, sempena bulan mulia bakal tiba ini, guna la ia sebaik yang mungkin, banyakkan taubat kepadanya, insyallah semoga segala kesipan yang kamu lakukan akan diperkenankan oleh allah, percaya la allah itu maha pemurah lagi maha mengasihani. Allah cuma mahu umatnya sujud pada nya,ikut segala arahannya dan tiggalkan segala larangan nya, itu sahaja,bukan susah pun……

cukup sekadar ini sahaja entry aku kali ini, maafkan aku jika adalah yang tak kena pada artikel aku kali ini…..

KEPADA SEMUA UMAT ISLAM SELAMAT MENYAMBUT BULAN YANG PENUH KEBERKATAN INI, IAITU BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK, SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA SENGAN SEMPURNA.

SEBELUM ITU AKU INGIN MEMOHON MAAF DIATAS SEGALA KESILAPAN AKU YANG TELAH AKU LAKUKAN KEPADA ANDA SEMUA SELAMA INI, AKU JUGA INSAN BIASA YANG X TERLEPAS DARI MELAKUKAN KESILAPAN.

APA YANG BAIK ITU DATANG DARI ALLAH SWT DAN APA YANG BURUK ITU DATANGNYA DARI DIRI AKU SENDIRI…

No comments: