Piala Malaysia 2009

Entry kali ini aku nak citer sikit bab piala malaysia baru2 ini....

Dan aku nk ucap syabas kat negeri aku, walaupun dapat naik johan pun dah kira percubaan yang baik la,pada x dapat masuk final langsung...

aku bangga ngn pemain dari kelantan sahaja......yang dari luar tu x la...coz anak jati yang aku banggakan....tapi yang buat aku x bangga kan adalah penyokong fanatic....lau tgk dah macam xde pedoman....bukan aku nk kutuk, tapi hakikatnya memang nyata....x boleh ke kalau nk memekik terlolong ngn mulut sahaja, dan jagan main2 baling mercun dan pelbagai objek...

aku kasihan tgk kamera man, dia di tugaskan tuk ambil gambar jer...tapi apa yang dia dapat??? 9 jahitan di kepala, kerana terkena balingan batu....dan ada sorang lagi kameraman kene mercun kat leher....apa dah nk jadi???

perbuatan ni semua boleh memalukan negeri sendiri je....aku turut sedih dengan kelakuan sesetengah penyokong....dah macam vandalisme dah jadinya..banyak kerusi kat stadium bukit jalil terbakar...

pada mula2 nya aku ingin turut serta ke bukit jalil, tapi bila memikirkan balik, baik aku x pergi.. coz apa yang aku jangkan betul2 terjadi....
so aku baerharap selepas ini jangan la memalukan negeri sendiri k.....walaupun aku x terlibat...tapi aku juga terkena tempias nya....

So aku harap pada masa akan datang ni, tolongla jangan ulang balik kesilapan yang sama....
setakat ini sahaja yang aku boleh cerita.....

sambung next time k....

sekali lagi tahniah kepada Pasukan KELANTAN,chayok2 kelate gomo kelate...

No comments: