Pagi Yang MembusanKan

seperti biasa bunyinye..nth la aku pun x tahu....apa yang aku rasa busan2.....
Pagi tadi rasa malas je nak bangun g kerja...tp hari ni awal
plak masuk opis..selalu masuk keje kul 10...
nth la aku masih tido lagi kot...huhu...

Niat di hati,masuk opis awal blh la balik awal, nampak gayanya xdernye balik
awal, still balik lewat gak..Ni la dikatakan Lumrah Pekerjaan.
So apa nak buat, sabar, Sabar itu kan separuh dari iman.

Hari ni pagi2 masuk opis dok Hadap Fb ngn Ms je...kerja nth kemana lagi
ingat nak buat after lunch nanti...tu pun tgk keadaan..huhu..
napa aku ni jadi malas hari ni...
nak kata x makan lagi, rasa nya pagi ni saja dah 2 x makan dah
nak kata x cukup air, dah habis 2 botol dah aku minum air masak...

Hari ni maybe Bos aku masuk opis...
so aku kene standby kapas la tuk tutup telinga...nk ketahan peluru
dari Bos hehe..Bukan apa keje yang dia suruh buat
aku x siap kan lagi..
hehehe..memang patut la kene marah nanti...tapi
x kesah..telinga ni dah kebal dah....

Itu la,if dia x masuk aman jer kami wat keje..
tapi bila dia masuk, semua air muka berubah, buat 2 x kene..
buat ni x kene...
macam2 la....sepi jap opis bila BigBos masuk..huhu..

So aku harap korang jangan la ikuti jejak aku ni
aku bukan pekerja contoh...sentiasa lawan cakap bos..
perangai keras kepala...

Busan...

X tahu la kenapa aku terasa amat busan sekali, bukan busan apa, busan keje, bukak mata je keje, keje-keje, tapi nk wat macamana kan kena la sabar, coz itu punca rezeki, lau x keje nanti sapa nak sara hidup kita kan???

ntah la aku pun dah x tahu nak wat camana lagi, mula2 dulu memang la excited nk resign, tapi dipk2 kan balik sayang la plak...itu la terlalu mengikut kata hati...bak kata pepatah "ikut hati mati, ikut rasa binasa" binggung dibuat nye....

aku tahu setiap org punyai masalah, tapi masalahnya semua x sama...rambut sama hitam hati lain2..huhu...

serabut kepala dibuatnya..ye la dalam sehari 3 keje nak kena aku siap kan, smpai waktu tuk aku rehat da xder....makan pun da x menentu...tu la badan kering ni...hahaha

sib baik opismate kat sini semua ok2 senang nk comunicate, lau x mati kutu aku dibuatnya...
aku x tahu la bila senario ini akan berakhir..apa yang aku blh buat sabar..sabar..sabar...itu aja la..

kalau nk d pk kan memang keje ni x akan habis..every time, every second ada je keje nak dibuatnya....

Dinner at Pizza Hut

nak di jadikan cerita,sebenarnya makan malam kat pizza semalam adalah sempena selebrate birthday aku yang lepas, dah lama dah planning, tapi semalam baru dapat peluang kuar sama p makan, bukan la aku plan semata2 nk makan pizza, secara kebetulan, dah semalam tgk pizza xder org, tu kita masuk je….perut dah lapar time tu…

 

celebrate birthday aku kali ini simple je,x perlu la nk wat besar-besaran,nanti buat aku teringat lak yang aku ni dah semakin meningkat usia…huhu…

 

nyway aku nk ucap terima kasih la, kepada Niniey,Kodi,Man coz sudi join sekali semalam. Kat bawah ni ada la beberapa pic yang boleh aku kongsikan kat sini, coz majlis semlam pun secara spotan je….

 

DSC00876

 

 

DSC00878 

 

DSC00881 huhu..island Supreme kegemaran aku

DSC00882 tapi yang x best nye semalam semua ondiet la konon, dah banyak order, nk x nk aku makan je sorang2 huhu…makan banyak,tp badan tetap mantain…huhu…x perlu on2 diet nih…

DSC00875

KISAH PEMUDA BERIBU-BAPAKAN BABI

Nabi Musa adalah satu-satunya Nabi yang boleh bercakap terus dengan Allah S.W.T Setiap kali dia hendak bermunajat, Nabi Musa akan naik ke Bukit Tursina. Di atas bukit itulah dia akan bercakap dengan Allah.Nabi Musa sering bertanya dan Allah akan menjawab pada waktu itu juga. Inilah kelebihannya yang tidak ada pada nabi-nabi lain.

Suatu hari Nabi Musa telah bertanya kepada Allah. "Ya Allah, siapakah orang di syurga nanti yang akan berjiran dengan aku?".

Allah pun menjawab dengan mengatakan nama orang itu, kampung serta tempat tinggalnya. Setelah mendapat jawapan, Nabi Musa turun dari Bukit Tursina dan terus berjalan mengikut tempat yang diberitahu. Setelah beberapa hari di dalam perjalanan akhirnya sampai juga Nabi Musa ke tempat berkenaan.

Dengan pertolongan beberapa orang penduduk di situ, beliau berjaya bertemu dengan orang tersebut. Setelah memberi salam beliau dipersilakan masuk dan duduk di ruang tamu.

Tuan rumah itu tidak melayan Nabi Musa. Dia masuk ke dalam bilik dan melakukan sesuatu di dalam. Sebentar kemudian dia keluar sambil membawa seekor babi betina yang besar. Babi itu didukungnya dengan cermat. Nabi Musa terkejut melihatnya. "Apa hal ini?, kata Nabi Musa berbisik dalam hatinya penuh kehairanan.

Babi itu dibersihkan dan dimandikan dengan baik. Setelah itu babi itu dilap sampai kering serta dipeluk cium kemudian dihantar semula ke dalam bilik. Tidak lama kemudian dia keluar sekali lagi dengan membawa pula seekor babi jantan yang lebih besar. Babi itu juga dimandikan dan dibersihkan. Kemudian dilap hingga kering dan dipeluk serta cium dengan penuh kasih sayang. Babi itu kemudiannya dihantar semula ke bilik.

Selesai kerjanya barulah dia melayan Nabi Musa. "Wahai saudara! Apa agama kamu?". "Aku agama Tauhid", jawab pemuda itu iaitu agama Islam. "Habis, mengapa kamu membela babi? Kita tidak boleh berbuat begitu." Kata Nabi Musa.

"Wahai tuan hamba", kata pemuda itu. "Sebenarnya kedua babi itu adalah ibubapa kandungku. Oleh kerana mereka telah melakukan dosa yang besar, Allah telah menukarkan rupa mereka menjadi babi yang hodohrupanya. Soal dosa mereka dengan Allah itu soal lain. Itu urusannya dengan Allah. Aku sebagai anaknya tetap melaksanakan kewajipanku sebagai anak. Hari-hari aku berbakti kepada kedua ibubapaku sepertimana yang tuan hamba lihat tadi. Walaupun rupa mereka sudah menajdi babi, aku tetap melaksanakan tugasku.", sambungnya.

"Setiap hari aku berdoa kepada Allah agar mereka diampunkan. Aku bermohon supaya Allah menukarkan wajah mereka menjadi manusia yang sebenar, tetapi Allah masih belum memakbulkan lagi.", tambah pemuda itu lagi.

Maka ketika itu juga Allah menurunkan wahyu kepada Nabi Musa a.s. 'Wahai Musa, inilah orang yang akan berjiran dengan kamu di Syurga nanti, hasil baktinya yang sangat tinggi kepasa kedua ibubapanya. Ibubapanya yang sudah buruk dengan rupa babi pun dia berbakti juga. Oleh itu Kami naikkan maqamnya sebagai anak soleh disisi Kami."

Allah juga berfirman lagi yang bermaksud : "Oleh kerana dia telah berada di maqam anak yang soleh disisi Kami, maka Kami angkat doanya. Tempat kedua ibubapanya yang Kami sediakan di dalam neraka telah Kami pindahkan ke dalam syurga."

Itulah berkat anak yang soleh. Doa anak yang soleh dapat menebus dosa ibubapa yang akan masuk ke dalam neraka pindah ke syurga. Ini juga hendaklah dengan syarat dia berbakti kepada ibubapanya. Walaupun hingga ke peringkat rupa ayah dan ibunya seperti babi. Mudah-mudahan ibubapa kita mendapat tempat yang baik di akhirat kelak.

Walau bagaimana buruk sekali pun perangai kedua ibubapa kita itu bukan urusan kita, urusan kita ialah menjaga mereka dengan penuh kasih sayang sebagaimana mereka menjaga kita sewaktu kecil hingga dewasa.

Walau banyak mana sekali pun dosa yang mereka lakukan, itu juga bukan urusan kita, urusan kita ialah meminta ampun kepada Allah S.W.T supaya kedua ibubapa kita diampuni Allah S.W.T.

Doa anak yang soleh akan membantu kedua ibubapanya mendapat tempat yang baik di akhirat, inilah yang dinanti-nantikan oleh para ibubapa di alam kubur.

Erti sayang seorang anak kepada ibu dan bapanya bukan melalui hantaran wang ringgit, tetapi sayang seorang anak pada kedua ibubapanya ialah dengan doanya supaya kedua ibubapanya mendapat tempat yang terbaik di sisi Allah.

Ayat Suci Di Badan Bayi

Ini la dikatakan kekuasaan allah swt. tiada siapa pun yang boleh menandinginya…..artikel ini aku dapat dari akhbar metro.

 

mainpix

MAKHACHKALA: Seorang bayi Dagestan membingungkan doktor apabila ayat suci al-Quran ditemui pada tubuhnya.
Ibu bapa kanak-kanak berusia sembilan bulan itu, Ali Yakubov, berkata mereka terkejut apabila perkataan Allah timbul pada dagunya sejurus selepas dia dilahirkan.
Sejak itu, beberapa ayat suci dalam bahasa Arab muncul pada belakang, lengan, kaki dan perut Ali.
Keluarganya mendakwa, ayat lama akan hilang dan ayat baru pula muncul. Biasanya, ia berlaku dua kali seminggu, iaitu setiap Isnin dan malam Jumaat.

Pegawai perubatan berkata, mereka tidak dapat menjelaskan kejadian misteri itu tetapi menolak kemungkinan ditulis seseorang pada kulit kanak-kanak itu.
Ibunya, Madina, berkata dia dan suaminya semakin patuh dalam melakukan suruhan agama selepas kejadian itu.
Madina dan suaminya pada mulanya tidak menunjukkannya kepada sesiapa penemuan itu sehinggalah baru-baru ini apabila perkara itu didedahkan kepada doktor.
Ali kini menjadi tumpuan masyarakat Islam di Dagestan.
Anggota Parlimen tempatan, Akhmedpasha Amiralaev, berkata kanak-kanak itu adalah tanda kebesaran Tuhan.
“Allah menghantarnya ke Dagestan dalam sebagai tanda untuk menghentikan keganasan dan ketegangan di negeri kami,” katanya.
Menurut Madina, Ali biasanya meragam apabila kejadian aneh itu berlaku.
“Dia akan menangis dan suhu badannya meningkat. Sukar untuk memegangnya ketika itu.
“Tubuhnya pula bergerak aktif, memaksa kami meletakkannya dalam buaian.
“Sungguh sedih melihat dia menderita ketika itu,” katanya.
Seorang imam tempatan, Abdulla, memberitahu penduduk tempatan, memang ada ayat dalam al-Quran yang menyatakan, Tuhan akan menunjukkan kekuasaan-Nya di pelbagai tempat dalam dunia, selain pada diri manusia sendiri untuk membuktikan bahawa al-Quran itu kitab yang benar.
“Kejadian itu tidak sepatutnya disembunyikan,” katanya. - Agensi

hye to all

dah jarang aku post entry blog aku ni....dikesempatan masa yang ada ni, aku ingin post something kat blog aku ni, lagi pun busan x tahu nak wat apa...sambil menghidup udara pantai teluk chempedak ni, fresh sikit otak aku....huhu....

aku harap korang semua sihat sejahtera....aku bukan apa..wat masa skunk agak bz sikit ngn keje...yer la cuti panjang dah habis, so bila balik opis keje bertimbung2...nasib la...nak2 lagi semua sistem yang aku buat hilang begitu saje...

aku pun dah mula tension ngn keje aku skunk ni x tahu napa, nak masuk opis pun dah malas...huhu...aku berharap sangat interview aku tempoh diterima...aku pun dah mula busan dok kat kuantan ni, x tahu nak kemana lg....

aku ingat nak tukar keje baru ngn tempat baru, saje nk cari pengalaman baru huhu....yer la kalau aku buat keje yang aku x suka x akan jadi nye hati ku dah mula busan...x tahu la kenapa...setahu aku, aku dah banyak tukar keje..belum lagi jumpa keje sesuai ngn diri aku, dulu aku ingat keje opis ni ok bg diri aku,tp sebalik nye.....

aku sendiri x tahu apa yang sesuai ngn diri aku, aku ni jenis aktif x ley wat keje duduk je...huhu...mula aku jadi malas...biasala tabiat manusia x boleh nak lari....

minggu ni minggu meeting, serabut kepala, setiap kali p meeting mesti ada perubahan yang baru.

aku pun x tahu nk cerita apa lagi....sib baik hari ni ramai orang kat tc ni, x la busan aku lepak kat sini, kat mana lagi aku nak lepak kalau x kat tepi pantai ni....

ok la...insyallah if aku ada masa aku akan post kan entry ok...thanks to my friends whos always view my blog....

sakit hati pun ada...

otak aku serabut.....apa yang aku blh buat adalah sabar sahaja......

al-kisahnya yang membuat aku sakit hati sangat2....mylaptop have prob, aku x sempat nk setel coz tergesa2 nak balik kampung, so aku hantar la laptop aku kat kedai tuk repair. hari pertama tauke kedai tu call ok lagi bunyi nye...tapi keesokan nya dia just msg aku dia kata, sorry terdelete hardkdisk D, baca jer mesej tu aku terus call mengamuk..yer la..mana x aku x marah..kerja aku selama 6 bulan, lagi sikit lg nak siap, tut2 hilang camtu jer....sapa x baran....

laptop aku da macam laptop baru beli...kosong dalam.....nak buat apa lagi sabar la..dah habs cara da guna tuk panggil data tu kembali...tp semua fail.....so aku diberi peluang tuk siap kan dalam masa seminggu...perghhh..bos aku ingat aku ni robot ke hapa.......

dah la semua tu xde backup....huhu..sabar aje la.....