MAJLIS KONVOKESYEN UTM

Ini adalah Majlis Konvokesyen aku yang ke 2…kali yang ke 3 insyallah x lama lagi..huhu….

1

me and kak ina….in the hall 7

Sha,Mar,Me,Betty and Halim…this time line up to enter the hall… 8 9

My beloved Mom’s 11

My young Brother… 12 13

me with raffi 14

with my moms and my dad.. 15 16with my cousin…kak tie.. 17

raffi, amirul and me.. 18  20 21 22 23 24 25 26  2728with kak yan 29with amir  and raffi 30with mar… 31with Nor and Norli… 32with Wawa… 33with Emi and Roy… 34

with Pian Satero… 35  37 

38 with Encik Fadhilah my lecturer…39

Wanita Islam Jadi Entiti Tak Bersura...

artikel ni aku dapat dari keratan akhbar hari...aku tertarik ngn artikel ini...
nth la apa dah nak jadi??? aku x nk komen lebih...anda semua boleh nilai sendiri...setiap individu ada pendapat masing2....

KUALA LUMPUR: Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, baiah jatuh talak tiga pemimpin Pas adalah amalan yang memperlekehkan wanita Islam supaya menjadi entiti tidak bersuara serta memecahbelahkan keluarga demi politik.

Bekas Perdana Menteri berkata, politik tidak seharusnya dikaitkan dalam perkahwinan kerana ia akan memberikan kesan negatif.

"Ia memperlekehkan wanita Islam, menjadikan wanita sebagai entiti yang tak ada suara, tak ada personaliti... siapa saja boleh buat keputusan sehingga sanggup memecahbelahkan keluarga.


"Apa akan berlaku apabila dia ada keluarga, mempunyai tiga hingga empat anak dan tiba-tiba kerana kecewa dengan Pas serta mahu masuk parti lain... dia kena bercerai.

"Ini kita kena fikir. Apabila campur aduk politik parti dengan agama inilah yang berlaku. Dari dulu kita sudah kata jangan campur agama dengan politik sebab politik kadang-kadang kotor, manakala agama itu bersih," katanya selepas merasmikan Ceramah Bersiri Mengenai Jantina bertajuk Peranan Wanita Dalam Pembinaan Negara anjuran Institut Pengupayaan Wanita NAM (NIEW) di sini, semalam.

Selain itu, Dr Mahathir berkata, baiah itu tidak boleh dibuat sewenang-wenangnya kerana ia pengakuan yang tidak sesuai dengan keselesaan hidup orang Islam.

"Waktu kahwin kita buat ikrar, tetapi ini bertentangan dengan ikrar kita," katanya.

Mengenai kemelut MCA dan Pas ketika ini, Dr Mahathir berkata kebanyakan ahli politik lebih mengutamakan diri, bukannya parti, bangsa dan negara.

"Baik dalam MCA dan Umno, keutamaan ialah apa yang saya dapat untuk saya, bukan apa yang saya boleh sumbangkan kepada kebaikan negara atau bangsa.

"Jadi, kalau ada sikap macam itu (maka) tetap berpecah, masing-masing bawa penyokong sendiri sebab dia nak jadi ketua," katanya.


*politik semata2...

Piala Malaysia 2009

Entry kali ini aku nak citer sikit bab piala malaysia baru2 ini....

Dan aku nk ucap syabas kat negeri aku, walaupun dapat naik johan pun dah kira percubaan yang baik la,pada x dapat masuk final langsung...

aku bangga ngn pemain dari kelantan sahaja......yang dari luar tu x la...coz anak jati yang aku banggakan....tapi yang buat aku x bangga kan adalah penyokong fanatic....lau tgk dah macam xde pedoman....bukan aku nk kutuk, tapi hakikatnya memang nyata....x boleh ke kalau nk memekik terlolong ngn mulut sahaja, dan jagan main2 baling mercun dan pelbagai objek...

aku kasihan tgk kamera man, dia di tugaskan tuk ambil gambar jer...tapi apa yang dia dapat??? 9 jahitan di kepala, kerana terkena balingan batu....dan ada sorang lagi kameraman kene mercun kat leher....apa dah nk jadi???

perbuatan ni semua boleh memalukan negeri sendiri je....aku turut sedih dengan kelakuan sesetengah penyokong....dah macam vandalisme dah jadinya..banyak kerusi kat stadium bukit jalil terbakar...

pada mula2 nya aku ingin turut serta ke bukit jalil, tapi bila memikirkan balik, baik aku x pergi.. coz apa yang aku jangkan betul2 terjadi....
so aku baerharap selepas ini jangan la memalukan negeri sendiri k.....walaupun aku x terlibat...tapi aku juga terkena tempias nya....

So aku harap pada masa akan datang ni, tolongla jangan ulang balik kesilapan yang sama....
setakat ini sahaja yang aku boleh cerita.....

sambung next time k....

sekali lagi tahniah kepada Pasukan KELANTAN,chayok2 kelate gomo kelate...

Majlis Konvokesyen 2009

DSC03500

Akhirnye penantian aku selama ini dah terjawab,apa yang aku idam2kan selama ni da termakbul.allhamdulillah

ini adalah konvokesyen yang pertama aku di dewan besar yayasan pahang..dan yang kedua berlansung pada 21hb Nov 2009 di UTM skudai johor.

walaupun majlis konvo ni simple, but menghappy kan aku n family aku..Ini la saat2 aku nk jumpa balik ngn member study lu…this macam reunion gak la…dapat bergambar buat kenangan selama2nya.

Terima kasih x terhingga kepada semua lecturer yang hadir hari tu dan menghadiahkan aku bunga,Terima kasih juga kerana mengajar saya dan membentuk saya menjadi seorang insan yang berguna.Jasa mu akan dikenang buat selama2 nya.

Dan juga terima kasih kepada kawan2 yang datang bg sokongan pada hari tersebut.Nantit konvo ke2 aku jemput datang lagi yer.

Insyallah gambar masa kat skudai nanti akan aku post kan.

 

More Picture