Bulan Ramadhan Datang Kembali.



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Ahlam Wasahlam Bulan Ramadhan, bulan yang mulia, bulan yang penuh berkat, Alhamdulillah, aku sempat lagi merasa bulan Ramadhan kali ini, aku ingat da x sempat, aku bersyukur pada mu Ya Allah, Yang Maha Aggung lagi Maha besar, aku bersyukur pada rezeki yang telah Engkau berikan kepada aku selama ini.

Pejam celik,pejam celik, hari ni dah pun 3 ramadhan, bersamaan hari jumaat 13hb. bermaknanya kita dah puasa 3 hari dan terawih dah 3 malam, alhamdulillah, begitu cepat masa berlalu, sehingga kan kita x merasa ia berlalu pergi seperti air yang laju.

Bulan puasa ini lah yang banyak memberi kenangan manis dan pahit dalam hidup aku, tapi ini semua adalah ketentuan Allah swt, aku percaya ini semua adalah dugaan dari Nya, Kita sebagai Hamba yang lemah ini terpaksa menerima dan harus mengharungi dengar sabar dan tabah. Hampir setahun sudah berlalu, kenangan itu tetap menjadi kenangan. Dan dalam puasa tahun lepas 2009, aku telah ditemukan oleh Allah swt. 2 sahabat baik, yang tidak pernah aku jumpa, hanya kenal melalui alam maya sahaja, insan mulia yang aku maksud kan itu adalah Saif Haqiem dan Herman, mereka berdua yang banyak memberi nasihat dan sokongan kepada aku, untuk aku teruskan perjuangan aku. Aku ingin berterima kasih kepada mereka berdua, jasa korang hanya Allah sahaja yang dapat membalas nya..

Bulan Ramadhan kali ini aku ingin guna sebaiknya, aku x mau sia2kan, dan aku takut, kalau aku x buat betul2, belum tentu lagi aku dapat tebus bulan ramadhan yang akan datang. Bulan penuh dengan ujian kepada seluruh umatnya yang beragama islam. Bulan ini juga, bulan yang memberi peluang kepada kita semua memohon ampun dari Allah supaya, dosa2 kita selama ini di Ampun dan dihapuskan...InsyaAllah, Allah akan tolong kepada hamba Nya. Jadi buat la amalan dengan ikhlas bukan setakat di bulan Ramadhan saja, buat la sepanjang masa, selagi nyawa dikandung badan.

Akhir sekali, aku ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada semua warga blogger yang beragama Islam, dan tingkatkan amalan kita semua, supaya kita semua dipandang mulia disisi Allah swt. aku mohon ampun jika selama ini ada kekasaran bahasa, atau salah dan silap aku secara sedar atau tidak sedar aku lakukan, aku mohon maaf banyak.


InsyaAllah jika ada masa lagi, kita ketemu lagi di blog ini yer...Assalamualaikum...

1 comment:

SaiFF HaQieM said...

hhmmm...teringat kisah tahun lepas..tp alhamdulillah tahun ni tak spt thun lpas..ko pn smkin shat & gembira...aku pn tumpang gembira...aku pn bsyukur sgt sbb di pertemukan kwn spt ko..wlpn tak prnah jmpa tp kita sntiasa dekat..hrp 1 day kita dpt bjmpa..insyallah...