Kali Pertama Dalam Sejarah hidup Aku

Ini mungkin adalah kali pertama aku tidak bekerja selama 2 minggu, selepas aku resign awal bulan oktober hari tu, sebab apa aku resign ada sebab nya, tapi aku x mahu la memburukkan company yang pernah aku jerja, walaupun sebelum ini aku banyak kutuk company tersebut...

Dah banyak kerja yang aku pohon, tapi masih lagi belum ada respond, aku teramat busan bila tidak ada kerja yang aku nak buat, selalunya, selepas aku resign terus dapat kerja, tetapi x sama kali ini...mungkin ini adalah ujian dari Allah swt kepada aku kot, dia nak uji kesabaran kepada aku, walauapapun aku tetap syukur kepada Allah swt di atas segala kurniaan dan rezekinya terhadap aku dan family sebelum ini.

orang selalu salah sangka terhadap aku, katanya aku memilih kerja, jika betul aku memilih kerja, aku dah x kerja da kat McD,KFC dan shopping complex...walaupun bidang aku IT, x semestinya aku kena kerja bidang IT jer, kadang2 kita dapat keja dalam bidang kita ceburi, tetapi kadang2 kita x dapat, so jangan pandang rendah pada kerja2 bukan berkaitan dengan bidang kita ceburi, apa yang penting adalah pengelaman. kalau study sampai PHD skali pun, kalau x tau nak wat keja, apa gunannya kan? bukan nk sindir tapi kenyataan, tapi x semua la..sesetengah org shj yang seperti itu.

sekarang ini aku x kissah la keja apa pun yang aku dapat, aku akan terima jer, janji kerja tu elok dan halal..tu je syarat yang aku nak....

aku x boleh kalau dalam sehari aku x wat keja. otak aku aku jadi beku..mula la rungsing dan mula la berat badan pun akan turun..huhu...macam-macam la...(kalau berat badan turun pun ok gak heheh)

sejarah pekerjaan aku dalam bidang IT ni dah 2 kali aku dapat company yang bermasalah, dari segi kerja x ada masalah..cuma bahagian tertentu je yang bermasalah..nth la apa nak jadi.....company anak melayu kita....
bukan nk kata, tapi reality,coz 2 company yang aku keja, semua hak milik penuh org melayu bos nya...mungkin faham kot dan mungkin ada yang menerima nasib seperti aku kot...mustahil la kalau xda..hehehe

k la aku malas nak cerita panjang2..cukup la setakat ni sahaja....lain hari n lain masa akan aku sambung lagi. thanks kerana sudi lawati laman blog aku yang x seberapa ini..

5 comments:

apezs shah said...

eh khai dah resign ke kenapa?
patut jarang nampak u.

AdiE said...

lor..ye ke..nape resign?
best of luck k khai...

http://danieldeadie.blogspot.com/

Khairiz said...

apez n adiey...

entah la....company prob kewangan..dat y la me tarik diri dari company tuh...so now tgh tunggu panggilan je la

Afzainizam said...

★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
Sila Lawat Kami kembali
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★

Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami. Salam sebuah persahabatan salam satu perkenalan dari blog kami... Moga kami mendapat maklum balas dan respont yang baik dari blog anda...

woooo ni kira sejarah hidup lah sabar aje lah ye

Khairiz said...

afzainizam : thanks ya