selamat pagi

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada anda semua...

selamat pagi, apa khabar anda semua, saya harao anda semua sihat walfiat. subuh yang hening ni aku ingin mencoret serba sedikit kat blog aku ini.

Masuk hari ini dah sebulan 17 hari dah aku x kerja, tapi hidup aku bz mengalahkan org yg bekerja, hari2 jadual aku padat, sampaikan aku x balik kampung merayakan hari raya haji. tapi ok la at least aku x dok terperap kat umah je...

Pagi ni kul 7 aku nk kena gerak ke Hotel Pasifik KL, bawa daus pergi show kat sana, semperna kampen batik. mungkin smpai ke tengahari n malam plak ada aktiviti lain, yg belum di comfirmkan, dan lewat pagi baru balik umah, walau pun income x masuk, tapi hidup aku x la kesunyian...

Tapi seriusly aku skunk tertekan coz x dapat kerja lagi, aku banyak tanggungjawab, terutamanya kepada family aku la....sampai bila aku nak terus macam ni, mungkin rezeki aku blm ada lagi kot, tunggu la keputusan interview sbg IT Executive nanti dapat or x...aku harap dapat la, ni je peluang yang aku ada....buat masa ni la...

apa2 pun, aku nk pesan kat org yang belum kerja, jgn terlalu memilih kerja sangat k..coz zaman sekarang susah nak dapat kerja, yang lebih penting pengelaman, kalau xda pengelaman memang susah la nak kerja, walau study tinggi manapun.....ingat jangan bangga dengan sijil yang anda perolehi, kerana sijil itu adalah sekeping kertas sahaja, yg menentukan kita dapat kerja adalah pengelaman, lau study dapat 4 plat sekali pun kalau kerja yg org bagi x dapat nak buat x payah la...sekadar pendapat dari aku jer ni, mungkin banyak lagi pendapat dari orang lain...aku cakap atas dasar pengelaman itu jew...

ok la, apapun korang enjoy la ngn hidup korang sekarang k...lau yang tgh kerja,kerja la leklok k..tu la punca rezeki anda, xpa x banyak pun, at least halal dan pandai berberlanja, tu je dah cukup dah....kita harus bersyukur apa yang kita dapat, lau kita x bersyukur, bagi satu juta pun blm rasa cukup lagi...coz skunk ni banyak sgt guna alasan, sara hidup tinggi, dan gaji rendah,...so korang manage la kewangan korang dengan baik k...

salah perkataan atau salah maksud harap di maaf k...salam ikhlas dari Khai Riz...

No comments: