Lumrah Hidup



Semua yang berlaku telah ditetapkan oleh illahi, kita hanya mampu menerimanya dengan tabah. Tidak selama nya kita hidup dengan ceria dan gembira, kadangkala kesedihan juga perlu ada.

Mungkin ini silap kita yang selama ini, kita tidak fikirkan apa yang akan bakal berlaku. Bila dah berlaku baru la kita sedar apa yang sebenarnya. Baru la kita tahu bahawa kita telah menguriskan hatinya. Tapi kita kan manusia biasa, yang x pernah terlepas dari melakukan kesilapan. dan tidak ada manusia yang sempurna di muka bumi Allah ini, apa yang kita mampu ada lah menucapkan kata maaf je.

Mungkin ini juga adalah selisih faham, yang membuatkan sebelah pihak tidak mahu memahami kita, mereka ingin kita sahaja yang faham akan perasaan hati mereka, sedangkan mereka tidak pernah nak memahami hati dan perasaan kita..

apapunn perkara yang dah berlalu biarla ia berlalu, kita harus mulakan hidup baru dan buka buku baru, agar hidup kita aman, dan belajar dari kesilapan yang lalu..

hehe apa yang aku repekan ini pun aku x tahu, tapi ini realiti...

6 comments:

Lelaki Ini said...

betul2!
sgt setuju!

Khairiz said...

hehe..realiti kehidupan.

Nurfarhana said...

bukan senang nak puaskan hati semua pihak. kalau nak puaskan juga, kite yg kena korbankan hati perasaan sendiri. ni la lumrah hidup namanya kan.

fazye said...

kalau masih bole dibawa berbincang , berbincang la elok2 ... insyallah bole selesai masalah ... faz pham apa yg khairiz rasa sebab faz penah rasa ..

Khairiz said...

nurfahana : betul tu apa yang kamu cakap kan, itu yg menjadi maslah nya kn...

Khairiz said...

Faz : owh yer kew..memang itu je la cara yg terbaik