Percutian di Dusun D'Paradise

D'Paradise, Melaka.

Destinasi percutian aku kali ini adalah di Dusun D'Paradise, cantik nama tapi x secantik kawasan. Percutian aku kali ini bersama family Daus AF8. Kami dapat package penginapan selama 3hari 2 malam.

Lokasinya tidaklah jauh, cuma mengambil masa 1 Jam 45 minit sahaja perjalanan KL ke D'Paradise ini, Sebelum kami ke sini, kami dapat pamplet yang memberi info tentang Dusun ini, aku tengok dalam gambar memang best lokasi nyam dengan penuh dengan buah-buahan. Tetapi semua itu cantik dalam gambar, luaran nya x seindah rupa dari khabar.

Rumah yang kami menginap.

suasana dalam bilik main.

Ruang tamu.

ini ada lah transport yang di sediakan untuk kami pusing2 kawasan dusun.

Macamana aku nak bagi tau tentang tempat ni erk? aku pun x tau. Tapi bagi diri aku la, tempat ni boleh aku katakan x la berapa best sangat. Lokasinya betul2 kat tengah2 hutan. Dikelilingi dusun yang xda buah, bukan musim dia la masa ni.

Yang paling bestnya hanya kami sebuah rumah sahaja yang menginap di sini. memang best sesangat. Dah la risiko kena tanggung sendiri, memang bagus la tempat ni.

Hari first kami sampai, lepas check in, kami ronda2 kawasan dusun, memang besar dusun dia, al-maklum la dalam hutan apa2 binatang buas pun ada la. so kena hati2 la...kalau terjadi apa2 kat tgh2 hutan tu, mungkin pagi esok baru diorang p cari kot.

lepas habis ronda, dalam kul 6, perut pun dah lapar, dah la kedai makan xda langsung kat sana, terpaksa la kami keluar mencari kedai makan, last2 kami makan Restoran Asam Pedas kat bandar hilir. blh tahan la jauh rumah penginapan ke bandar hilir, dalam 35KM. Disebabkan kat dusun tu kami x tau nak wat apa, habis kan masa kat bandar la. Malam tu kami just lepak kat mahkota prade jew. Balik je malam tu x silap dalam kul 10 malam, bila sampai kat dusun tu, seram sejuk di buatnya dah la gelap, Guard plak yg jaga kat depan tu sorang jew. Kalau ramai ok la, x la rasa sangat. Ni hanya kami ber4 je yg ada kat tengah2 hutan tu. Nak wat macamana sabar aje la, sampai umah terus tido malas nk pk apa2 da.

Hari ke 2, plan nak berjogging la konon, tapi keadaan aku x mengizinkan, aku tetiba lak demam n selsema, terus rasa cam x best je, ye la, badan pun dah jadi lemah, hidung lak tersumbat cam x selesa la. Tapi xtvt kami tetap sama, walaupun aku demam aku ikut juga diorang berjalan ke bandar hilir lagi sekali, kali ini banyak la tempat kami pergi.  Hari ke 3 pun sama, ke bandar hilir gak tempat nya....

ini la antara gambar2 masa kat sana.

atiqa aris said...

wah besnye asek g oliday je.u ni photographer ke?

Khairiz said...

hehe..xda la, sy org IT jew

normi nieza said...

seronoknya g bercuti...:)

Khairiz said...

kak norm : memang saya banyak bercuti hehe

Fiq Fikri said...

best nye gi melaka huhuhu

Khairiz said...

fiq : itu la, masa tu ko bukan nk dtg jumpa aku pun kan..hahaha

airynur said...

baru plan nak gi d paradise ...
thanks for review

Khairiz said...

airnur : most welcome, x salah lau nk p sana, maybe time saya pegi tuh bukan musim cuti kot