Trip to Pulau Pinang

Lagi sekali kami berlima pergi bercuti ke Penang semperna Tahun Baru Cina baru2 ini, kebetulan kakak ewan kahwin pada 05hb Feb 2011 hari tu.

Percutian kami bermula pada 02hb sampai la 06hb, selama seminggu kami kat penang, banyak tempat yang telah kami pergi, seperti Batu Feringgi, Padang Kota, Queens Bay, dan banyak tempat lagi.

Di batu Feringgi kami ambil kesempatan untuk mandi pantai, setelah sekian lama, tak mandi pantai, tu yang teringin sangat nak mandi, tapi masa kat feringgi hanya aku, ewan, rach, nuar,arm dan kawan2 dia yang pergi, ryzal dan zura x dapat hadir pada waktu itu.

Gambar ni ketika kami baru sampai di Pantai batu feringgi, jejaka lam gambar ini adalah aku, ewan dan nuar..hehehe.

Ini antara gambar yang sempat di ambil masa di Feringgi.

memang seronok bila dapat mandi pantai, ye la da lama x dapat mandikan, kat KL bukan ada pun pantai hehehe. lau ada pn nama jew..pantai dalam hehehe…balik dari mandi semua tido kepenatan hehehe…

keesokan harinya, bz dengan majlis perkahwinan kakak ewan, aku dengan menjadi driver pada hari tu hehehe..yang terbalik nya, ramai yang sangkakan aku dan ewan ada lah pengatin, coz diorang tgk aku pakai kitaorang pakai inai, wal hal kami saja je hehe..

Selamat Pengatin baru kepada Edleen Syafina…semoga berbahagia selaluSmile

Sebelum Tunang dan akad nikah hehehe, sempat lagi bergambar ngn bakal pengatin

bersama mak ayah dan kakak ewan..hehehe, macam aku lak yang nak kawin kan?? hehehe

majlis pertunangan berlangsung pada pukul 11pagi dan akad nikah dalam kul 12tghari dan majlis di dewan pada pukul 2 petang sampai la kul 4 petang…hehehe…

habis jew majlis tu, kami balik tido, dan malam tu baru kuar balik, p jalan2 kat padang kota dan queens bay…untuk malam last kat penang. kerana keesokkan hari lepas balik dari alor star kami terpaksa balik KL terus, kerana isnin kerja….

Ahad, kul 11 pg kami gerak dari penang ke alor star, mengambil masa 1 jam lebih kot, lau x silap la..hehehe, pi alor star tu, p umah pengatin lelaki..hehehe..dapat gak la kenal alor star, lau xda kerja, nth bila nak sampai sana..hehehe

Di rumah pengatin lelaki..

Bergambar sebelum bertolak balik ke KL.

Bersama dengan ahli keluarga ewan.

Dari alor star kul 2 petang kami bertolak balik ke kuala lumpur, dari alor star sampai ke juru, jalan x da la jam sangat, tapi lepas je tol juru, jam yang teramat….dengan minyak nya xda, macam2 prob masa tu…terpaksa la  masuk balik jalan perai untuk isi minyak.

Dari kul 3 kita kami da terperangkap dalam jem, hampir 12jam lebih kami mengambil masa untuk sampai ke kl….huhu…penat yang amat…hanya aku sorang je yg drive dari penang ke alor star, alor star ke kl…Alhamdulillah pukul 1.30pg kami tiba di Kuala Lumpur Smile

ini lah antara gambar dalam kereta, semasa terperangkap dalam jem..huhu

P2060634P2060633P2060635P2060645P2060640P2060644

Apa-apa pun percutian aku kali ini, memang enjoy sangat, InsyaAllah ada masa nanti aku akan datang lagi hehe, Terima kasih yang x terhingga kepada Ewan dan keluarga kerana memberi kami tempat tinggal dan layanan yang baik buat kami semua, keluarga ewan amat sporting..hehehee

ok la kita jumpa lagi di next entry k..ada lagi story yang aku ingin kongsikan bersama..hehehe…

Assalamualaikum

Selamat Menyambut Maulidur Rasul.

RazFiRa said...

huhu bestnye cuti2 malaysia!

haswadi said...

yup, memang best hehehe...x puas rasanya