Bila nak kahwin???

 

Bila nak kahwin?? ini lah soalan yang selalu ditujukan pada aku setiap kali aku jumpa ngn kawan lama aku atau masa aku pg kenduri kahwin kawan aku. Kadang2 aku sampai xda jawapan nk jawab pada mereka..

Ya la, happy jew tgk ramai dah kawan2 aku dah kahwin, aku pun teringin gak nak kahwin, umur aku skrg pn dah 26 tahun dah, orang kata dah blh kahwin da. Bukan aku x nak kahwin muda, tapi banyak masalah yang aku fikirkan. Ya la dalam bab2 kahwin ni, kita kena banyak pk kehadapan, maklum la kita nk kahwin sekali jew, x nak banyak2 kali kan? lagi satu kena pk gak ekonomi aku camana, ya la, nak jaga anak org ni bukan senang, nak2 lak aku lelaki, lain la kalau perempuan senang jew..huhu.

Aku bukan x nk kahwin, aku nk sangat kahwin, tapi ada beberapa faktor yang menyebabkan aku x kahwin2 lagi, salah satu faktornya, aku belum lagi dapat kerja tetap, malah duit simpanan pun blm ada lagi. macamana nak kahwin kan, lau duit xda? zaman sekarang semua perlukan duit. buat itu, ini semua guna duitkan. Mas kahwin lagi, hantaran lagi, majlis lagi dan selepas kahwin, tu belum dpt anak lagi, semua perlukan duit, bab kata orang la “no money, no talk” .

lagi satu, aku bukan xda awek, dan aku bukan sorang yang jenis memilih sebenarnya, tapi aku pk lau ada awek, mesti nak kuar date kan? so bila nk kuar mesti kena ada duit betul? lau xda duit camana nak kuar, xkan la nk suruh awek support, t kan x pasal dapat title kaki kikis duit perempuan lak kan?? aku malu kalau kuar ngn pompuan, dia yang belanja…aku x biasa cam tu..huhu..

Bila aku kata xda awek, diorang kata aku tipu, so terpulang pada korang la ya, aku percaya, jika ada jodoh x kemana, akan kahwin juga nanti, beza nya cepat atau lambat, coz ajal, maut, jodoh pertemuan semuanya di tangan Allah, kita hanya mampu merancang, tapi Allah yng menentukan segala-galanya…

so apa yang aku blh buat, adalah sabar, hehehe, so ini lah jawapan aku pada persoalan korang selama ni….harap korang faham k, boleh kalau korang nk aku cepat kahwin, dengan satu syarat jew, support majlis aku, baru aku kahwin, kalau x nak support, dok diam2 jangan tanya lg, sebaliknya tanya pada diri sendiri dulu baru tanya aku, hahaha, ada ke patut dia umur dah 36 tahun tanya aku x kahwin lagi kew? sepatutnya aku yang tanya dia..dah lewat sangat dah tu 36 tahun hehehe…

InsyaAllah, aku akan usaha gak akan kahwin sebelum umur aku 28 tahun, ikut jejak abang2 aku..hehehe diorang semua kahwin umur 28..kalau mak aku kata x sabar nk menimang cucu, agak pelik la juga, coz mak aku da ada 15orang cucu dah hehehe, lain la kalau belum ada sorang pun lg cucu..huhu..

k,la sampai di sini dulu ya, pada yang nk ty aku dah kahwin blom? make sure org tu dah kahwin baru blh tanya ok…hahahaha..jahat kan aku…yezza!!!

4 comments:

tomatoo said...

sabarr.. hehe.. yg pasti kawen jgk.. bezanya cpt atau lambat.. hehe

Khairiz said...

yup, btl tuh..hehe

me_nazri said...

pada yang nk ty aku dah kahwin blom? make sure org tu dah kahwin baru blh tanya ok…

LIKE,...

aDiEy said...

yup, ni diorang pun x kawin lg, sibuk nk ty org...kan???