KAWAN…

 

59288_1332888056807_1669206520_679950_3319791_n

setiap orang ada KAWAN kan? tipu la kalau di dunia ni manusia hidup tanpa KAWAN, walaupun budak kecil pun perlukan KAWAN, sama la kita pun.

KAWAN ni banyak jenis, ada KAWAN yang baik, ada KAWAN yang kurang baik,  dan macam2 jenis kawan yang kita jumpa kat muka bumi ini.

Kalau kita dapat KAWAN yang baik, Alhamdulillah lah, tapi kalau dapat yang sebaliknya Wallahualam.

62689_151747161523757_100000654232456_306838_4859150_n

Kenapa tetiba aku nk citer pasal KAWAN pepagi buta ni? untuk pengetahuan anda semua, aku x akan citer kalau tiada kaitan dan juga aku x suka kalau nk bercerita tanpa ada maksud tersurat ataupun tersirat.

Untuk apa sebenarnya kita berKAWAN ? dan apa fungsi seorang KAWAN terhadap kita? aku nk korang jawab k…

P9180070

Aku punyai ramai KAWAN, sampai x terkira aku terlampau ramai sangat KAWAN aku, tapi dalam banyak2 KAWAN hanya beberapa orang sahaja KAWAN  baik aku. Maksud baik tu macam mana? baik seorang KAWAN adalah, yang mana memahami sikap kita, dan boleh menerima kita tidak kira dalam apa jua keadaan sekalipun, dan juga berada di samping kita apabila kita senang ataupun susah.

TETAPI, walaupun dia adalah KAWAN  baik kita, kita harus sentiasa berhati-hati dengan mereka, kerana suatu hari nanti akan berlaku KAWAN makan KAWAN, macamana pulak org nk makan org nih? bukan itu maksudnya, maksud dia, kita x tau selama mana kita akan berKAWAN ngn dia? setahun? dua tahun? itu kita x boleh nk jawab. Dari segi mana kita harus berhati-hati tuh?

66961_154454717926464_100000858103629_243577_6569339_n

Dari segi peribadi kita, bila kita ada masalah, boleh kita nk luah kan pada KAWAN  tapi jangan terlalu over luah, nanti yang x sepatutnya dia tau, nanti dia akan tahu, seperti rahsia kita, namapun RAHSIA kan? so x perlu la nk citer kat dia, nanti bila kita dah citer , bila sampai masa nya, dia plak akan citer kat org lain, bila rahsia tu jatuh ke tangan orang lain, adakah itu masih dipanggil RAHSIA??

Jadi korang fikir-fikir kan la ya, sebab x perlu details, semua orang da tahu kan? sebelum tu aku nk bagi mutiara kata kat korang semua….

P9190347

“..ada masa kita perlu menangis agar kita tahu dunia ini bukan hanya untuk ketawa, ada masa kita perlu ketawa agar kita tahu betapa bernilainya setitis airmata..ada masa kita perlu ada seorang teman agar kita tidak kesunyian membuatkan kita tidak pernah lupa betapa bernilainya seorang teman….”

*Gambar2 tu semua adalah kawan baik aku.

2 comments:

nabilah_2908 said...

kawan memang mudah di cari...tapi sahabat itu yg payah... ;)

p/s; thnks sudi follow APA KATA HATI..keep in touch..!! (^_^)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
ISUZU D-MAX

Khairiz said...

nabilah : yup betul tuh, kdg2 sahabat pun senan nk cari skrg...