Pasar Minggu Satok

 

DSC02492

Gambar tu, semasa aku berada di pasar minggu satok, Kuching. Sesaja pergi menyibukkan diri kesana, sempena pilihanraya ke 10 negeri sarawak.

Aku pergi 3 hari jew kat sana, ni kira kali yang ke 2 la, aku jejakkan kaki aku di kuching…maklum la nk pergi selalu x dapat la…jika berpeluang je aku ke sana…

apa yg menarik kat pasar satok ni??? bagi aku dia sama jew, dengan uptown n downtown  KL, cuma beza nya waktu je, pasar satok di buka awal pagi sampai la kul 2 ptg, dia dibuka pada hari minggu jew, sabtu dan ahad, namapun pasar minggu kan..hehehe…

tujuan aku kesana, sesaja jejalan lihat apa yang ada kat sana, ada la baju sehelai dua yang aku berkenan aku beli….coz aku x shopping sangat, maklum la pergi sana time pokai..hahahaha…apa2 pun aku happy, tu je yg penting, dapat merasa suasana tempat orang,ambil pengelaman orang kata…hehehe.

 

DSC02487

InsyaAllah, ada rezeki lagi, akan sampai aku ke sana lagi….

4 comments:

akutaksukasemakkepala said...

arini..rindu nak tgk pasar satok...ehehe..tiba2 tertengok blog ni...saja je nak sebok...tumpang baca ye...tq =)

Khairiz said...

owh ye ke? xpa terima kasih kerana sudi singgah ya:)

Mohd Khairi Khadzir said...

wow!! shopping.. ant aktvit kgemaran aku..tp xde la shopping sakan sgt2..just suke bli bnde yg cntik2 je hehe ..

Khairiz said...

khairi : owh ye ke? hahaha..sama la ngn aku pun, xda la shopping sangat