Untuk apa aku buat blog??

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca sekalian.

Kadang-kadang aku terfikir untuk apa aku buat blog ni dan kenapa aku cerita kisah hidup aku kat blog ni?? persoalan ini lah yang selalu bermain di minda aku, pada awal nya aku sendiri pun x tahu kenapa dan apa motif nya?

Pernah kawan-kawan aku kata, ko x malu ke citer hal ko kat blog, nanti ramai yang tahu, ko nak orang semua simpati ngn ko kew, macam ni la aku selalu dapat soalan-soalan dari kawan-kawan aku. Tapi aku cool jew, aku senyum jew, tanpa bagi apa2 jawapan bg persoalan mereka tadi.

Aku terdiam dan terfikir sejenak, adakah betul apa yang kawan2 aku cakap kan itu? adakah aku cerita hal aku ni, supaya ada orang simpati ngn aku? tapi aku bukan jenis yang cepat membuat keputusan, malah aku fikir n fikir lagi, tetiba aku terasa kenapa diri aku ni bodoh sangat erk??? aku blur jap dan aku tertawa sensorang diri, yes aku da ada jawapan bagi soalan2 kawan aku itu tadi.

Ok la, untuk pengetahuan korang semua, blogspot ni telah menyediakan tapak percuma untuk semua orang memiliki blog masing, dan terpulang pada korang semua nk guna blog ini untuk tujuan apa, jangan tanya orang malah tanya diri sendiri, coz blog itu hak korang, korang yang tentukan…

Bagi aku, aku buat blog ini adalah untuk mengesahkan cerita tentang kisah hidup aku, aku buat blog ini, sebagai buku catitan aku, di mana buku yang boleh orang baca, dan tahu dan kenal aku siapa, hidup aku x mau hipokrit, aku mahukan yang nyata yang benar. macamana dan bagaimana aku olah blog aku ini, ni hak aku, ikut suka diri masing2 nk wat macamanakan…dengan berpeggang pada satu niat, iaitu niat nak berkongsi itu sahaja aku buat blog ini…

aku bukan ingin mencari populariti, dan bukan juga aku mencari orang yang simpati dan perihatin terhadap aku, ini semua terpulang pada korang, sama ada mau terima atau sebaliknya, tiada paksaan pun, jika x suka, jgn xdatang, jangan baca..pergi jauh2, kalau suka baca la, x da orng nak marah….

Pesanan buat orang islam kita, buang la sikap negetif yang ada dalam diri tu, dan kurangkan la jaga tepi kain orang, malah tengok la pada tepi kain sendiri ada koyak ke x, takut nanti sibuk jaga tepi kain orang, kain kita sendiri yang koyak rabak camana???renung2kan lah dan selamat beramal..

pada kawan2 aku, sorry to say, soalan korang aku dah jawab dalam blog, aku tahu korang selalu view blog aku kan, terima kasih kerana menjadi pengkritik dan penyibuk kat blog aku ni….

lastly, ampun dan maaf, jika ada terkasar bahasa atau tersasur atau sebagainya, maklum la semua ni berlaku dalam sedar ngn x sedar jew..huhu..

Assalamualaikum, salam sayang dari saya…Khai Riz.

2 comments:

s820 said...

Hi.
Ya betul... sangat setuju. Tujuan menulis sekadar ingin berkongsi cerita. Tak suka tak payah baca. :D

Khairiz said...

thanks ya :)