Aku adalah Aku…

 

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

IMG_0636

Aku adalah aku…itu adalah entry aku kali ini. Apa yang best nya citer ni? nak tau jom layann…huhu .

Aku adalah aku dan aku bukan orang lain, sama sekali aku tidak sama ngn orang lain, setiap manusia ada perbezaan nya..walaupun kembar. Aku manusia yang biasa sahaja kehidupan yang sederhana sja x da lebih n xda kurang…

Apa tujuan aku cakap seperti ini ? nak tau? kerana aku dah bosan aku dah lali dengan sikap sesetengah manusia yang x pernah cukup n puas apa yg mereka ada yang sering suka jaga tepi kain orang dan suka membuat fitnah dan tuduhan melulu tanpa usul periksa.

Dat y la aku aku cakap “aku adalah aku” kerana ak x suka ambil tau hal orang, aku x suka nak masuk campur dalam masalah orang lain, kebanyakan aku akan ambil tahu hal aku sendiri je, tetapi ada juga manusia yang selama ni aku x pernah ganggu pun hidup dia dan aku rasa aku xda masalah ngn dia, tetapi kenapa dia iri hati ngn aku, x senang hati bila tengok aku senang…apa masalah manusia seperti ini??? smpai cerita bukan2 pasal aku kpd org lain dan macam2 lagi la..Kekadang hati aku ni pandai juga panas dan kesabaran aku pn ada juga tahapnya, tapi aku tenang je la n wat x tau, sabar aja la. aku nk tgk sampai bila kesudahannya.

Facebook, twitter dan blog adalah life aku, lau korang nak tau aku ni suka berkawan dan aku x kesah berkawan ngn sapa2 pun janji dia ikhlas nak kawan ngn aku. Aku ada dua akaun fb, dan jumlah kawan yg kat fb aku hampir 7ribu, dan dlam 7K ni bermacam2 karenah manusia yang aku jumpa. Karenah yang pertama bila aku approve org tu sbg kwn kat fb aku n dia akan inbox or komen aku, tetapi sekiranya aku x bals inbox dia macam2 makian yang aku dapat. kekadang tu aku tergelak je la…sabar je la…dia nak kawan sehari je ke ngn aku kat fb ni??? ak pn x tau. lau korang nak tau aku ni ikut mood nk reply inbox or comment…lau mood aku ok, ok la, if x ok sorry la..itu lah aku tapi aku tgk juga msg camana yg di hantar tu..lau terlalu over aku out je huhu.

Dan karenah yang kedua bila kawan yg baru approve dan x kenal pn sapa dia, tetiba mintak no phone aku, selalunya ak xkan bagi, just aku kata cukup la kita kawan kat fb je, bila aku ckp cmtu ak lak kena marah n kena maki, masalahnya dia mintak no aku, aku ada hak nak bagi or x, lau btl nak kawan apa salahnya kita kawan kat fb je, kan senang jimat kedit sikit..hehehe..itu lah aku.

Kesimpulannya aku adalah aku, and aku ada hak untuk tentu masa depan aku, n aku tahu apa yang aku lakukan, x payah la nk nk fitnah bukan2 pasal aku, aku tkut nnti fitnah tu makan diri sendiri…

K la aku pn da x tau apa yang aku merepek ni, cukup la sekadar ini saja tuk kali ini, ampun dan maaf jika ada tersalah typing or terkasar bahasa k…semoga kita hidup aman sentiasa. Jumpa lagi huhu…

9 comments:

Nur Liyana said...

bagusla abg...hohoo ^^

Khairiz said...

eh ada lg,,ingat kan dah tido hehehe..apa yg bagus?

Nur Liyana said...

jd diri sendiri.hikhik..biarkan jela ape org nk ckp kt abg. diorang jeles tu kot...:p

Khairiz said...

yup..memang abg x kesah pun, labtak la diorang, cuma abg pelik je..apa yg diorang nak sebenarnya???

Nur Liyana said...

diorg cemburu tgok ape yg org lain ade mungkin.dorang ingt dgn mcm tu dpt sakitkan hti org. tp actually diorang yg lbih terseksa. yela, bukn dorang dpt ape pon (:

Khairiz said...

yup betul tu, tu la abg kata last2 sekali fitnah tu akan makan diri sendiri, tapi ini lah lumrah kehidupan kita yang sebenarnya...sentia diberi ujian dan dugaan supaya kita tabah dalam menghadapi segala rintangan.huhu :)

Nur Liyana said...

betul tuh. ape pon, abg tetap abg .. hikhik.. ^_^

Khairiz said...

hehehe, yup betul tu hehehe

Nur Liyana said...

^_^