Jungle Trekking at Broga Hill.

Aktivi hujung minggu aku kali ini adalah di Bukit Broga, Semenyih, Kajang. Kali ini kami pergi bertiga sahaja, aku, ijal dan rach ja, yang lain semuanya busy ngn hal masing2.

Seperti biasa, aku bertolak selepas subuh dari subang jaya, dan kami tiba disana pukul 7.30pg, disebabkan kami first time baru pergi kesana, so ada la termakan buah langsat hehe, tapi Alhamdulillah kami selamat tiba.

Kami fikir yang kami dah lewat dah, rupanya ada lagi yang lewat dari kami, masa kami sampai tu, tgk ramai lagi yang baru nak mula mendaki, so apa lagi kami pun follow la diorang ni, dengan  berbekalkan air mineral saja, dah la perut lapar, x sempat nak breakfast. Tapi semangat yang kuat tu kami x hiraukan, lepas mendaki baru la kami makan.

apa yang aku perhatikan disini, ramai anak2 muda yang mendaki bukit ni, x kira lelaki ke perempuan ke semua ada. semangat yang macam ni la yang kita semua kehendaki, memenuhi masa cuti dengan aktiviti yang berfaedah.

Pendakian kami mengambil masa 2 jam untuk sampai ke puncak, di mana kami kena daki 3 bukit tuk sempai ke puncak, ye la mana la aku nk tau kan? aku ingat masa naik bukit first tuh da sampai da, rupanya anggapan aku silap, bila aku sampai di atas, aku nampak ada lgi bukit yg perlu di daki…

Penat tu memang la penat, tapi enjoy..benda camni la yg blh buat aku happy..hehehe di samping menjaga kesihatan.

nak kata mencabar tu? ada la sikit kot, tapi bagi aku ok je, xda la susah mana pun nak daki bukit nih, cuma turun je la ada cabaran sikit. dimana aku sendiri hampir terjatuh apabila nak turun dari puncak, dimana aku x blh nk control kaki aku kerana licin, so aku terpakasa berlari masa turun tu, nasib baik la didepan aku ada batu besar, kalau x mungkin aku arwah da kot, tapi xda apa, cuma kita kena pay attention pada steps kita. dan jgn terburu2 nak turun…

Alhamdulillah xda sebarang luka dan perkara yang buruk berlaku, semuanya selamat, cuma calar2 je la yang ada, itu biasala dah nama pun masuk hutan, buka masuk mall hehe…

Aku malas nk cer panjang2, so kepada sesapa yg lom pg lg, ambil masa pergi k…x salah pun lau kita habiskan masa buat perkara2 yang berfaedah ni, malah x rugi pun…dan yang mana jauh tu, terpaksa la tunggu jika ada kesempatan datang KL ni blh la pergi ke sana.

Ok la setakat ini saja k…dan di bawah ni koleksi gambar masa kat sana, x banyak pun ini je yg mampu aku snap..hehehe.

IMG_1404IMG_1242IMG_1244IMG_1283IMG_1292

IMG_1380IMG_1383IMG_1397IMG_1402IMG_1253IMG_1319

niesa said...

nice view...cantik tuk wed photoshoot

Khairiz said...

yup, blh sangat p daki guna baju pengantin hehe

Nur Liyana Chew said...

heee....cantik nyer tempat tuh ^^

Khairiz said...

liyana : jom la pergi sana, best sangat