Ibu Siksa Anak Sampai Mati Kerana Melukis Guna Lipstik Mahal Ibunya

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Aku nk kongsikan sedikit kisah yang amat memilukan hati, ini pun aku terbaca dari facebook dan ingin aku kongsikan disini, korang baca la ya, dan renung2kan lah, terutamaya orang perempuan. aku x nk cakap banyak, baca la sendiri k.

 

Anak perempuan kecil yang malang ini memberitahukan ibunya, “Mama, adik baru saja melukis pakai lipstik mama”.

Ibunya yang mendengar hal itu lalu melihat lipstik mahal yang baru saja dibelinya telah tinggal setengah dan wajah dan tangan dan baju anak perempuan telah penuh dengan lipstik tersebut. Dengan sangat marah, ibu itu mengamuk dan memukul anak perempuan kecil yang malang tersebut tanpa menghiraukan tangisan dan jeritan dari mulut kecilnya.

Kemudian setelah mentempiaskan emosinya, ibu ini baru sedar anak perempuannya sudah tidak bergerak lagi. Dia pun mengoncangkan tubuh anaknya sambil menangis dan memohon agar anak perempuannya membuka matanya.

Tapi terlambat…. jantung anak perempuan itu telah berhenti berdengup.
Dan saat sang ibu melihat kesan di selimut tempat tidur anaknya, disitu tertulis sebuah tulisan dengan lipstik merah yang tertulis: “Sayang Mama Sampai Bila Bila”.

kesimpulan yg boleh aku katakan disini, ibu kanak2 malang ni, memang seorang ibu yang bagus, yang mana lagi pentingkan barang make up dari nyawa anak nya, x perlu tangisi pemergian anak itu, kerana itu yang kamu mahu kan? kerana kamu lebih perlukan lipstik yang mahal tu, entah berapa juta kot harga lipstik tu berbanding dengan anak kamu…..sesal kemudian xda gunanya.

p/s : aku nk tanya korang nyawa anak lagi berharga ? ataupun lipstik yang mahal tu ke yang berharga? ataupun mati anak boleh di beli, rosak lipstik x dapat nk di beli ke? aku jadi sakit hati bila baca entry nih…aku harap kawan2 blogger perempuan yang baca entry ni, suatu hari nanti jangan jadi camni k..sayangilah nyawa anak anda.

Sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah untuk adik yang malang ini, semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman . Ameen.

10 comments:

Fezzy Sha said...

Amin..
Al-fatihah...

encikReza said...

gulp!
aku rasa bukan sbb lipstik semata² mesti mak budak tu tengah ada konflik yg berat @ teramat berat
then perbuatan anak tu hnya dijadikan modal utk dilempiaskan segala masalah
cuma tindakan mak budak yg diluar kawal menjadi sebab kematian ank

alFatihah~

Mia Meymi said...

semua ibu sygkn anaknya..
org lain ajar anak jgk, tp x lah pukul sampai mati..
sesal kmudian x guna dh..

ctk said...

siannye budk tu :(

mak dia bertindak diluar kawalan, trlalu memikirkn lipstick tu..huhu..len kli simpan leklok :(

Khairiz said...

mak usu : yup, Al-fatihah :)

Khairiz said...

encikReza : bagus andaian anda..maybe ye, maybe x, kita x tahu kan ??? apa2 pun ambil iktibar apa yg da berlaku

Khairiz said...

mia : yup semua ibu sayang kan anak, cuma ibu ni dia dah hilang sabar dan mungkin dia x sedar apa yang dia buat

Khairiz said...

ctk : yup memang kasihan, tap nk wat camana kan, perkara dah berlaku

mAL!zA said...

kEjAM kOT ibU dyE . .mmg x syg anAk . .grr

Khairiz said...

maliza : memang agak kejam