Gigihnya....

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada pembaca sekalian.

Selamat Hari Raya Aidil Adha sekali lagi.Di kesempatan ini aku mencuri masa sekejap untuk mengupdate blog aku nih..pk kan penat tadi memang malas dah, tapi dek kerana bosan aku update la juga..gigih kan? sampai member aku tegur, dia cakap apa nk tau? " ko tido je dalam blog tuh.." wakakaka..tergelak jap aku.

walaupun aku x dapat nk balik kampung, tapi jadual aku padat gilew, dengan x cukup rehatnya dan tido nya, tapi apakan daya...pepagi raya orang dok makan rendang, aku lak sesibuk makan laksa sarawak hehehe...boleh tahan la sedap dia....tapi mulut ni terasa sangat nk makan rendang..tapi x dapat..tu yang sedih tuh.

dari pagi aku keluar, kul 3 pagi baru aku sampai umah....kuat tul aku berjalan hari ni....tapi dalam kesibukan dan keseronokkan, tetiba malam tadi aku dapat berita buruk, berita yang amat memilukan hati aku, aku dapat panggilan dari kawan aku, mengatakan kawan baik aku da pergi buat selama2nya..berderau bulu roma aku bila dengar kawan aku gtau berita tu...macam x percaya je, tapi aku cuba coolkan diri aku jap, dan mula rasa reda dan redha diatas pemergian sahabat aku tuh, di usia muda dia dah pergi, turn aku plak x tahu bila?? Allah lebih sayangkan beliau..apa2pun Al-fatihah la buat sahabat aku, semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan orang2 yang beriman...beliau telah berkorban di hari raya korban...Takziah buat keluarga beliau....

InsyaAllah ada kesempatan masa aku akan p melawat pusara beliau....sesungguhnya mati itu pasti, semua orang akan merasai saat itu....dari tanah kita datang dan ketanah jua kita kembali, cuma beza cepat atau lambat je masa itu, Hanya Allah sahaja yang tahu......

orang dah pergi kita x boleh sedih2, kita harus sentiasa berdoa tuk keamanan roh beliau. Terima kasih kepada kawan2 kat twitter tadi kerana turut rasa simpati di atas pemergian alahyarham sahabat aku itu.



tutup sekejap pasal tu, bab aku x nk pk t aku sedih, huhu...pagi nanti kebetulan aku xda keja, aku ingat nk cuba nasi kerabu la plak...hehe dek kerana mengidam da lama nk makan nasi kerabu, tapi susah nak dapat, so aku plan nak masak sendiri lagi senang, to my mom standby earphone kat telinga k..anak mu ingin menuntut ilmu masak nasi kerabu hehehe.....

kalau x cuba mana nak tau kan aku boleh buat ke x? so doakan la ye aku masak nasi kerabu nanti betul jadi nasi kerabu...takut nanti jadi nasi lain lak hehe...

cukup disini kot celoteh aku di pagi buta ni, mata aku pun da rabak gila dah ni...semoga kita jumpa lagi jika umur panjang k.....

8 comments:

Umar Arlee said...

takziah kpd keluarga kawan khairiz.. anyway, nmpk mcm sedap je nasi kerabu tu! juadah time bulan puasa dulu~ ;p

ZWAN SABRI said...

aiseyh, raya sakan nampak.. HAHA..
erm, btw, takziah ye diatas kematian kawan hang tuu.. HUHU

MySuaraBlog: Shark Night 3D Sekadar Mendebarkan

erleena said...

weyh nsi kerabu ?? er fveret rumet say , tp el xety mkn ouh HAHA

org ptot gaul semua kn , ni x haha

Khairiz said...

Saudara Umar Arlee : terima kasih, nampak macam sedapkan? tapi tau lg rasanya

Khairiz said...

Saudara Zwan : xda la sakan...biasa2 sahaja. terima kasih diatas simpati dari saudara :)

Khairiz said...

Saudari Erleena : sungguh rugi lau saudari tidak mencuba, sesungguhnya nasi kerabu itu sedap sekali :)

Oshin said...

takziah buat kawan khai...doakan arwah ditempatkan bersama org2 yg beriman..aminnnn

Khairiz said...

Oshin : thanks ya...InsyaAllah amin