Tarikh keramat ?

Assalamulaikum dan salam sejahtera.

Semoga hari jumaat ini memeberi penuh makna buat korang semua..insyaAllah.

Dari semalam lagi aku tengok kat twitter, fb dan blog juga orang dok sibuk pasal tarikh keramat katanya 11/11/11, apa ada pada tarikh tersebut erk? jatuh pada hari jumaat lak kan? semalam aku ada tweet “ tarikh yang mudah di ingat adalaha 11/11/11, dan tarikh yg susah nk diingat dan kalau boleh x nk ingat langsung..tarikh apa???” xda orang pn nk jawab, samada x nk jawab atau x tau kan???

Hari ni ramai yang dok berebut tarikh ni kan, ye la cantk katakan, apa yang berlaku hari bersejarah hari ini antaranya  ada orang kahwin hari ini, ada orang bertunang hari ni, ada yg dapat anak hari ni, ada yang dapat mak baru hari ni, ada yg dapat bapa baru hari ni, ada yang bercerai hari ni, ada yang putus tunang hari ni, ada yang baru dapat gf/bf hari ni….Tetapi sejarah yang x boleh lupa untuk hari ini adalah orang yang telah kembali ke rahmatullah. Dan paling kita takut masa kita bila agaknya???

Ok la aku malas nk berceloteh panjang sangat k tentang ni, masing2 ada cara nya tersendiri kan? lain org lain pendapat betul x?, kalau yg nk banggakan sangat hari dan tarikh ni dipersilakan….kpd yang bina masjid hari ini selamat pengatin baru aku ucapkan, dan kepada yang dapat baby hari ini tahniah aku ucapkan….

Sorry la la bercelaru sikit citer aku ni, maklumlah tengah2 demam macam ni otak x ley nk pk sangatkan? tapi masih lg boleh berfikir dengan waras….

sick-boy-with-fever

makan pun xda selera, ubat pun malas nk makan klinik malas nak pergi, nak wat camana? sabar je la……sungguh x selesa dengan suhu badan yang panas tambah lak selsema, lagi la x ley tahan….ok la setakat ini dulu ya..t sambung lagi…

Assalamualaikum….

2 comments:

Mia Meymi said...

hee. hari ni anak kwn mama mia bertunang. Yg khwin pn ade jgk. hoho. :p

alolo. ciannye dia demam. harap cpt sembuh k. :)

Khairiz said...

Mama mia : owh ye ke? bagus la kan....

apa2 pun terima kasih mama mia, so far setakat ni dah ok sikit demam tu hehe