blog yang poyo!!!

poyo

haha mau tergelak aku bila baca statement “blog yang poyo” blog siapakah yang dimaksudkan oleh orang tuh?? tapi memang best la ayat dia hehe, dek kerana nk kefemesan mengejar nama dalam dunia blog ni sampai sanggup buat apa saja, asalkan blog nya di kenali dan di puji dan di follow, isk2 ada juga bloggers cam ni erk??

kekadang bila aku pk balik, cam betul je apa yang di cakap kan itu, dalam blog dia xda la menarik sangat pun, tapi kalau tgk pada followers dia, meletopss, hehe bagi aku, aku x kesah, macam aku cakap sebelum ni, kita nk mencari kualiti blog itu, bukan nya kuantiti orang follow, sapa2 pun blh follow, tapi adakah semua yang follow tu ikut perkembangan semasa blog kita???

x salah pun nk jadi femes,  x salah pun nk dapat banyak followers, itu hak bloggers masing2 kan??? xda sapa boleh halang, tapi entry tu jangan la over, dok kata blog ni x kena, blog tu x kena, cara buat blog salah, x ikut format lah dan macam2 lagi dia komen, setahu aku dalam dunia blog ni xda pun peraturan, setahu aku blogspot atau wordpress ni xda la letak syarat2 sedemikian, cuma mereka ni menyediakan tapak percuma tuk semua orang boleh guna, so apa cara sekali pun yang diorang nk buat biar la, itu hak diorang kan? dah itu cara mereka,

kalau x suka x yah la nk bising2 kan? diam2 sudah, jangan buka lagi blog tuh, tapi gatal tangan dok p buka blog yang x suka tu napa, bila dah buka dok kutuk2 plak…napa nak iri hati, knp ? ingat blog korang tu perfect sangat ke? bagus sangat ke? come on la dalam dunia ni xda yang sempurna, salah silap tu biasa la, kalau betul pro dalam dunia bloggers ni cuba la tunjuk ajar sikit, berkongsi apa yang korang tahu dengan dorang yg x tahu ni, kan itu lagi bagus, pada dok kutuk2 blog orang ni,

dorang x sedar, setiap entry diaorang post tuh macam syok sendiri, diorang pk itu adalah terhebat bg dorang, walhal yg sebenarnya, itu sebenarnya menunjukkan kelemahan sendiri, dan kata2 dalam enrty tu mengata diri sendiri sebenarnya, tanpa korang sedari….memang patut kot dorang cakap blog korang ni poyo, kalau betul orang x cakap…

memang sekarang ni orang selalu je singgah kat blog korang kan, korang pun rasa happy la kan, dan ada rasa sikit riak dan bangga kan??? jangan la jadi camni, x elok kan…biar la kita buat sesuatu tuh ikhlas dari hati, jangan keja nya dok menipu je, mengguna ayat2 low profile seperti, aku x harap pun orang jenguk blog aku, aku x harap pun orang komen aku, ayat tu selalu di gunakan, tapi bila xda orang dtg n komen entry touching2 lak kan? terasa pun ada la kan? haha macam2 la….tergelak aku di buatnya.

apa yang aku blh cakap disini, berblog la selagi mampu, kerana blog ni free je, sesapa pun boleh guna, dan buat la apa yang korang suka kat blog korang, kerana itu dah dikira hak milik korang sendiri la kan..so lepas ni x yah la nak iri hati ngan blog orang lain, sebaliknya belajar perlahan2 lama2 akan jadi otai juga, jangan terlampau mengejar sangat femes nih, apa ada dngn femes nih??? kita kat dunia blog ni dah cam family la kan? xyah nk musuh2 x yah nk kutuk2 lagi k..hehe itu lah nasihat aku hari ini untuk aku dan semuanya,

terpulang pada korang la nak nilai camana k, maaf jika ada salah silap dari segi olahan ayat dan penggunaan ayat yg x betul k…..

terima kasih, kerana sudi mmbaca…

8 comments:

Papa PUSS said...

Rajinya entry malam ni..
poyo laa entry tetiba,..

Khairiz said...

pez : haha kan, memang teramat poyo haha, bg menjawab soalan je pez, tetiba malam ni jadi rajin haha

Awie Omar said...

Assalamualaikum / selamat sejahtera
Terima kasih sebab sudi follow blog AWIEOMAR
dan sudah tentunya saya dah follow blog
saudara yang amat menarik perhatian ini.
Ada tak baca entri yang saya post di bawah ni?
http://awieomar.blogspot.com/2011/04/next-top-blogger-pengenalan.html
Niat sebenarnya nak pelawa saudara untuk menyertainya. Harap sudilah turut serta.
Kalau sudi nak jadi peserta - maklumkan saja di ruang komen
entri kamu di sini (saya akan tengok balik)
atau komen saja di blog saya.
Jika tak nak pun takpe. Maklumkan macam tadi jugak.
Atau kalau tak nak maklum balas pun tak
mengapa - saya anggap kamu tidak mahu menyertainya
selepas dua hari mesej ini di kirim.
Anyway, terima kasih kerana habiskan baca.
Saya akan tunggu keputusan anda. PEACE.

jejaka anggun said...

gitu skali marahnya?

Oshin said...

eh takde orang nak jenguk blog oshin...poyo tak ayat nih hahaha

sejak akhir2 ni khai macam jiwa kacau pon ada..chill k..smile always friend :)

Khairiz said...

awie omar : thanks for invite me :)

Khairiz said...

jejaka : haha bukan marah la

Khairiz said...

oshin : owh tidak, tidak sama sekali hehe, xda la khai ok je, biasa la tu hidup ni mana ada xda masalahkan? setiap orang ada masalah :)