kenapa nak lari dari masalah???

Assalamualaikum semua …..

Kesendirian

Setiap manusia yang hidup di muka bumi ini, semuanya punyai masalah, tipu la kalau ada orang yang katakan hidup dia xda masalah, kerana masalah dengn hidup kita ini tidak pernah terpisah, sentiasa berdamping dengn kita setiap waktu dan masa saja, x kesah la masalah apa sekali pun, tetap juga punyai masalah.

apa yang aku ingin cakap kan disini, jika kita ada masalah ngn orang lain, atau keluarga atau kawan2 kita atau sapa2 aje la, cuba la kita bawa berbicang, dok elok2, cakap elok2, terangkan satu persatu apa yang x kena dan apa yang x puas hati atau sebagainya, kalau kita terus larikan diri, kita terus menyepi..sampai bila masalah itu akan selesai….

dalam masa ni, jangan fikir dulu siapa salah, sebab mungkin masing2 ada masalah kan? mana la kita nak tau, dan lagi satu jangan la tanam sifat ego yang tinggi, x elok, kalau ego yg tinggi ni lah yg susah nak selesaikan masalah nih…ingat ya setiap masalah yang tuhan berikan ada hikmah disebaliknya….

kita semua impinkan sebuah kehidupan yang aman, yang tenang , yang gembira dan sebagainya, kalau hidup dalam masalah x syok orang kata, ye la otak jadi serabut, selalu bermurum dn sbagainya, so keadaan seperti ini lah yang perlu kita elakkan…

apa2 pun setiap masalah ada jalan penyelesaian nya, jangan berputus asa untuk mencari jalan macamana mahu setelkan masalah dalam hidup kita….

5 comments:

"aja2 fighting" said...

fighting2!!!

Nur Liyana Chew said...

:)

NuReLLe said...

xyah nk lari dari masalah..jalan je cukup..:D

Joe_Hans said...

lari2 anak dari masalah bleh?? hahahha

jejaka anggun said...

lari setempat ok tak?