Korang selalu ke kena macam nih???

Assalamualaikum…

Hari ni aku nak kongsikan serba sedikit pasal berkenaan dengan blog nih, kalau yang dah tau tu ok la, pada yang belum tahu ingin aku bagi tahu…aku tengok ramai yang kena penyakit ni bila setiap kali kita nk mengedit layout kita kan???

 

Capturettt

kenapa ini boleh berlaku? kerana malware detected….kenapa??? sebab mungkin blog kamu telah di cemari dengan virus blog walking…macam tu la jawapan ringkasnya yang boleh aku berikan….biasala kan setiap penyakit pasti ada ubatnya kan?

nak tau camana boleh kena penyakit nih ??? kalau korang nak tahu penyakit selalu serang blogger yang menggunakan browser Google Chrome, jangan wat x tahu lak ya browser tu apa??? setakat yang aku tahu hanya pengguna chrome je yang selalu kena macam nih, aku pun pernah kena, that y aku tahu serba sedikit.

cara nak ubat dia senang je, tutup je chrome, kalau x nk tutup gak clear kan cache dan history chrome, ye la mana tau kot2 kamu ada terbuka laman web peternak virus, kalau cara tu masih sama gak hasilnya, senang citer, tutup je dulu chrome tu, dan buka blog kamu tu dengan browser lain, monzila ke, IE ke, apa2 je la, janji bukan chrome.

selamat mencuba ya, itu je rasa yang dapat settle masalah ni, lau x jadi tu maaf la ya, teknik dah kaedah ni la selalu aku guna, setakat ni alhamdulillah semua ok Smile

4 comments:

halizab ツ said...

syukran :)

Khairiz said...

halizab : sama2

jejaka anggun said...

pandai lah dia nih.... celik IT. :)

Khairiz said...

Jejaka : hehe memang budak IT la