macam2 ragam

Dalam hidup kita ni bermacam ragam manusia kita jumpa kan? pelik pun ada, tapi itu semuanya normal la kan, xda yang sempurna dalam hidup ini. nak huraikan pun panjang sangat, maybe korang pun dah tau kot, so x perlu la di jelas dengan details kan???

apa yang aku nk cakap sebenarnya, kita lam hidup ni kena la pandai bawa diri, jangn selalu ingin mengambil kesempatan terhadap orang lain, tu namanya suka menyusah kan orang…kalau x mampu buat la cara x mampu, wat apa nk berlagak cam kaya kalau dasarnya miskin, aku bukan nak marah or bukn tuju pada sapa2 pun, kalau terasa tu makan cili la kot.

tapi aku sungguh meluat dan benci dengan manusia seperti ini, dah la x reti nak balas jasa orang,  kalau nak semua cakap dia orang ikut je, apa yang dia nak semuanya dapat…memang best la an hidup macam ni, tapi aku x mau la hidup cam ni, kejis namanya, x tau malu satu hal, apa lagi ayat yang boleh aku katakan disini???

kalau boleh cuba la keja cari duit sendiri, nak enjoy pun guna la duit sendiri baru la terasa, jangan la kita sering susahkan orang lain, orang lain keja penat demi mencari rezeki sesuap nasi, yang ko senang2 nk perabis kan duit dia, x kena la camtu, ko hengat ko anak raja ke? kalau anak raja xpa la an???

nak hidup senang bukan la dengan cara ini, guna la cara yang betul, kerja sungguh2, xpa gaji x macam artis pun, janji gaji tu halal, bila hidup kita di berkati oleh Allah gaji RM800 pun dah cukup tuk tampung diri sendiri…..'

malas nak cakap panjang sangat, cukup sini je la an??? yang lain tu pk la sendiri…Assalamualaikum

2 comments:

Papa PUSS said...

haiyoo awat dok marah lak ni..

Khairiz said...

pez : bukan marah, tapi bengang ngn manusia cam ni