seronoknya tgk kawan dapat baby :)

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Dalam mata aku hampir terpejam tadi, aku dapat mesej dari kawan aku, yang mengatakan isteri nya selamat melahirkan anak sulungnya…Alhamdulillah rezeki Allah swt. Aku dapat bayangkan betapa gembiranya kawan aku dan isterinya bila dapat baby…mmmm..

Jelesnya aku tgk kawan2 aku semua dah dapat baby, uday, nusi, salman,zana,aminah, iwan, dan ramai lagi, semuanya dah dapat baby masing2…diorang sekarang dah bergelar ibu dan bapa dah..tahniah aku ucapkan kepada mereka semua, anak anugerah Allah swt yang tiada nilainya…seperti mutiara yang amat beharga…

Bila aku nampak baby hati aku sayu je, terbayang kejap, jika baby tu anak aku, comfirm aku akan happy gila, tapi nak wat camana, aku belum lagi kawin. kenapa aku belum kawin? ada lah sebab2 tertentu, tapi aku akan usaha gak secepat yang mungkin, sebab tahun depan aku dah masuk 27 tahun dah, kira dah lambat dah tu, aku x nak nanti bila anak baru nak belajar berjalan aku pula yang membongkok pakai tongkat…huhu…

tapi ni semua aku serahkan kepada Allah swt, kerana Allah yang menentu segala2nya, aku hanya mampu berusaha dan terus berusaha sehingga dapat, dalam mencari pasangan hidup ini aku perlu teliti mencari, bukan aku memilih, tetapi aku mahu cari yang terbaik untuk diri ku dan keluarga ku, aku x nak nanti isteriku di gelar menantu hantu oleh mak aku…huhu faham2 je la k….dan bukan senang nk cari pasangan hidup ni….kerana terlalu banyak pilihan…tapi tu semua aku serah kepada jodoh yang di tetapkan oleh Allah….sapa tahu kan entah esok lusa aku kawin, haha tapi x mungkin la, terlalu awal lagi, coz planning pun belum lagi…insyaAllah tahun depan akn mengubah nasib hidup aku……

13 comments:

emieysandra said...

abg! cpt kawin...xsabar nk makan nasi minyak ni =)

Khairiz said...

myra : tu la, tgh dok plan dah ni hehe, tunggu je k

Mia Meymi said...

smoga jodoh dprcepatkn ye..
sabar tu pnting..nnti ade laa tu yg trbaik.. :)
InsyaAllah..

Khairiz said...

mia : thanks insyaAllah :)

Oshin said...

tahun depan ehh..jangan lupa jemput haha

katakataDILA said...

usaha tangga kejayaaan . hahaha
aja aja fighting (:

Mohd Khairi Khadzir said...

saya tngu kad jemputan (^__^) hikhikhihk

.: mama lynn :. said...

urmmm amam lynn da 2 thn ++ kawin tp blum rezeki bby lg. mmg happy sgt dgr org dpt bby tp kadang2 hati ni emo lak bila fikir bila la turn diri ni ... cpat2 kawin k

Khairiz said...

oshin : insyaAllah akan sampai kad jemputan tu nanti k :)

Khairiz said...

mohd khairi : hehe tunggu jangan x tunggu :)

Khairiz said...

katakataDila : yup usaha segalanya hehe

Khairiz said...

mama lyn : apa2 pun sabar k, terus berusaha, insyaAllah satu hari nanti ada la rezeki tu k :)

haha inyaAllah mama, tgh usaha la ni nk kawin cepat hehe

armouris said...

info tentang berpantang selepas bersalin - Cara Bertungku Dengan Mudah Semasa Berpantang