terfikir sejenak

Assalamualaikum dan salam sejahtera ya kepada semua pembaca….

Muncul lagi kan entry aku, ingatkan dah tido tadi kan??, selagi ada masa ni dan selagi aku x tido insyaAllah entry akan muncul, x kira la 1 ke 2 ke 3 ke kan, ikut suka hati aje , selagi x menyusahkan orang.

Apa yang aku nk kata disini adalah begitu Aggung nya ciptaan Allah kan? kepada kita semua, salah satu nya akal, akal lah yang paling beharga bagi kita, kenapa? kerana akal la yang selalu memutuskan keputasan dan sebagainya.

senang kata la, korang nk buat blog kan? bila dah ada blog mesti ada entry kan? so nak tulis entry kita kena fikirkan, apa kebenda aku nak story ni kan?? so semuanya ni datang dari akal kita, kalau kita guna sebaik yang mungkin akal kita insyaAllah hasilnya baik.

dari aku perhatikan di dalam dunia bloggers nih, bagi pandangan aku la, orang yang punyai blog nih, adalah orang itu unik sekali, korang faham x maksud aku? ok lah kalau x faham atau buat2 x faham, bak sini aku kasi faham sikit, (faham ke x ni aku x tau la ya )

kenapa aku kata bloggers nih unik? kerana setiap bloggers nih dia ada tujuan dan matlamat nya sendiri tol kan? kalau kita xda tujuan dan matlamat, kita tentu sekali tidak sibuk atau menggatal tuk berblog kan? betul ramai blogger yg kata, alah buat blog ni pun suka2 je, sekadar hobi je….termasuk la aku sekali macam tu la, tapi korang tau apa hakikat yang sebenarnya???

berblog ni sebenarnya boleh menunjukkan bakat kita sebenarnya, bakat macamana? aik x kan x tau lagi ? kalau dah berblog sudah tentu korang akan pamerkan idea korang melalui entry2 yang korang post kan tuh….

betul x apa aku cakap, akal manusia ni sangat bernilai, kerana dari entry korang sahaja dah dapat gambar kan korang berfikiran macam mana, x perlu tunjukkan muka atau bercakap, kerana dari ayat yang digunakan pun sudah memadai sebenarnya, itu pun kalau post dengan guna akal fikiran sendiri la, x termasuk yang copy paste ok, hehehe….

dari aku melihat blog blogger yang lain, aku nampak pelbagai cara diorang mengolah blog diorang nih, dan boleh buat aku suka membaca walaupun entry dia panjang berjela, dan paling aku suka blogger yang suka postkan entry yang pendek tapi padat dengan isi, dan aku juga suka pada blog, yg menggunakan gambar kartun bagi menghuraikan cerita, pelbagaikan cara pemikiran blogger2 semua nih…..

setiap orang pasti ada kelebihan nya, jangan selalu fikir negetive, jangan cepat putus asa, dalam berblog ni, kalau cepat putus asa nih, akhirnya blog korang akan terkubur, dan jangan la terlalu memikir yang blog korang x sehebat blog orang2 yang hebat, korang blh apa jadi hebat cam bloggers hebat, janji kamu berusaha dan cuba sedaya korang dan pelajari camana ingin mahu seorang blogger yang hebat, dan bukan femes k…..

lastly aku doakan korang semua berjaya dalam berblog ni k, apa yang aku ingin ingatkan disini, sentiasa la besyukur diatas kurniaan Allah terhadap kita, jangan la kita sia2kan k, guna la sebaik yang mungkin……fikir2 kan la apa maksud aku yang tersirat ini ya…insyaAllah jumpa lagi.

4 comments:

Joe_Hans said...

setiap orang ada daya imaginasi tersendiri... :)

Khairiz said...

joe : yup betul tuh, hehe

Rozuan Ismail said...

idea semua datangnya dari Tuhan.bergantung atas diri sendiri untuk lakukannya kearah kebaikan atau kejahatan

"aja2 fighting" said...

aminnnnnnnnnnnn....