Lagi Broga Hill..

aAssalamualaikum dan salam sejahtera.

Memandangkan aku x dapat balik kampung cuti raya cina yang lepas, so aku luangkan masa di KL je la, dengan pergi kenduri kahwin kawan baik aku di tanjung karang 22 hb yang lepas, dan date tu juga sepupu aku kahwin, tapi aku x dapat nk pergi yang sepupu aku, coz dia wat majlis di kelantan…mmm sedih pun ada la juga, tambah2 lagi 23 hb tu majlis tahlil arwah bapa angkat aku, pun aku x dapay nk pergi…

IMG_2874

so nk hilangkn bosan aku, aku penuh kn masa aku dengan mendaki bukit Broga buat kali kedua, entah la aku pun x tau knp aku suka pada aktiviti2 seperti ini, dah macam hobi aku dah, lagi pun aktiviti ini juga untuk kesihatan badan kita juga kan, dah lama x bersenam so sekali sekala kena la bersenam….ada la juga peluh tu keluarkan???

IMG_2868

seperti biasa la, aku selalu pergi kesana, last minute planning, sebab x dapat nak tido selepas balik dari tanjung karang tuh, sbb last minute planning yang selalu menjadi, aku pergi bertiga je ngn kawan aku, ak selalu pun x pergi ramai2, terpulang pada kawan aku la yang mana nak ikut, so ikut je la hehehe, tiada paksaan.

plan nya nk daki pukul 6.30 pagi, tapi biasala kan janji melayu, hehe kul 7 pagi baru kitaorang gerak ke sana, dalam 7.30 dah sampai sana , dan mula naik kul 7.40 dan kul 9 baru kitaorang turun balik….

IMG_2869

Alhamdulillah, cuaca masa aku pergi tu elok je, cuma jalan je la licin sikit, mungkin malam tu hujan kot kat sana, sebab jalan masih basah lagi…Alhamdulillah semua nya selamat, perjalanan pun lancar…

Terasa segar je bila sampai ke puncak, tenang je fikiran, sejuk mata memandang kehijauan hutan….mungkin di puncak sesuai untuk release tension….so bagi korang yang belum pernah lagi naik ke sana, sila la, sekali seumur hidup pun x pa la, coz view di atas sangat la cantik bagi aku la, dan dapat melihat  ciptaan Allah swt yang sangat menarik.

IMG_2881

ini saja yang aku ingin kongsikan disini ya, kasihan blog aku dah 4 hari x di update….banyak lagi entry yang aku nk share, tunggu la masa aku rajin sikit ya hehehe, terima kasih kerana sudi datang betandang ke blog aku nih…

IMG_2886

InsyaAllah ada masa kita bertemu kembali ya……Assalamualaikum.

8 comments:

eszyamin said...

tringin sgt nk naik atas tu..x brkesempatan lg.

Mohd Khairi Khadzir said...

wohhaa ..xpernh smpai lg sini .. ramai yg ckp kt sini memg cntik.. insyaallah 1 hari nnt saya smpai sane hehe ..

"aja2 fighting" said...

wahhh..ramainya kawan aja g sini...semua dok update gambar dekat situ time raya cina...untungla..huhu..aja raya cina terperuk dia dalam kampung...

Khairiz said...

eszyamin : xpa if ada masa nanti, pergi la ke sana k :)

Khairiz said...

mohd khairi : yup, insyaAlla ada masa nanti pergi la k :)

Khairiz said...

aja : haha x pa dok kampung lagi best hehe, xpa aja free nanti pg la sana k :)

Awie Omar said...

Bukit Broga... tertarik nak ke situ. InsyaAllah kalau ada rezeki.

Khairiz said...

Awie : yup, cari la masa yg sesuai, x rugi pergi ke sana