Syukur...Alhamdulillah.

Assalamualaikum...

Salam jumaat kepada korang semua, semoga hari penghulu segala hari ini memberi lebih makna dan keberkatan dalam hidup kita semua.


Alhamdulillah, syukur kehadrat illahi kerana masih lagi peluang kepada aku untuk terus bernafas dan sihat tubuh badan...

apa yang aku nk kongsikan ngn korang semua adalah didalam kehidupan kita ni penuh dengan warna warni, sehingga kita x dapat nak beza warna mana yang cantik dan warna mana yang x cantik, maksud aku disini adalah hidup kita ni ada yang baik dan ada yang buruk, tetapi yang buruk tu kurang, insyaAllah, dan baik itu yang banyak Alhamdulillah...

kita da lama hidup dimuka bumi Allah ni, tetapi banyak mana kita bersyukur padaNya?? bila kita mendapat musibah baru la kita mahu ingat  kan kepada yang Maha Kuasa....x kata orang lain la, kekadang aku pun sama gak, memang lumrah hidup kita, kalau x buat kesilapan itu x sah di katakan....

Pengelaman dan pengajaran yang banyak membantu aku untuk memperbaiki balik segala kesilapan yang telah aku lakukan selama ini, bila kita enjoy kita da x sedar dah, dan bila Allah beri tanda atau ujian baru la kita sedar kan???

Mungkinkah mimpi yang aku perolehi itu adalah satu petanda dari Allah swt?? kalau betul itu adalah petanda...masyaAllah x dapat aku nk bayangkan betapa seksa nya aku rasa....

Aku bersyukur kehadrat illahi, kerana menyedarkan aku sebelum terlambat...itu la kehidupan kitakan??? aku x tau nk cakap apa lagi, apa yang aku boleh katakan disini, Allah Maha Besar, Allah Maha Berkuasa dan Allah Maha Mengetahui segala2nya....

Sebelum terlambat, aku mohon ampun dan maaf sekiranya ada aku terkasar bahasa selama aku berblog ini k...insyaAllah panjang umur murah rezeki akan aku teruskan berblog k...Assalamualaikum :)

3 comments:

Adylia Qarissa said...

bersyukur tanda berterima kasih pada-Nya

"aja2 fighting" said...

yup3...kita memang kena banyak bersyukur...kadang2...ujian berat mana pon Allah bg..kita kena bersyukur sbb Allah masih sayangkan kita..sebab tu Dia uji kita...akhir kata......fighting2!!!eheheh....

Awie Omar said...

Bersama kita muhasabah diri