Teringin nak sambung study…

Assalamualaikum…

study

teringat zaman2 aku study dulu best sangat, terasa ingin sambung study balik, bila tengok kawan2 aku yang sambung study semuanya dah habis dah, cuma aku je yang malas nak sambung hehe. Study nih kalau x minat susah gak, lain la kalau minat kan?

Tapi bila di fikirkan balik elok juga aku sambung study, demi ingin mencapai cita2 aku yang belum tercapai lagi nih, usia bukan penghalang untuk aku sambung study, tetapi bila di fikirkan balik, dah terlambat kot lau aku nk sambung study…bila di lihat dari segi faktor2 tertentu.

entah la aku pun x tau nk wat keputusan, banyak perkara yang harus aku fikirkan…biar la takdir yang menentukan segalanya, sekiranya aku ada rezeki insyaAllah aku akan sambung juga study nanti, cuma cepat atau lambat aku belum pasti lagi, tunggu je la masa tu akan tiba nanti.

kalau aku nk sambung pun, biarlah aku sambung study di malaysia je la, x perlu la aku pergi jauh2 kerana di malaysia pun hampir sama je ngn luar negara skop pembelajaran nya. walauapapun yang terjadi biarlah di malaysia, bukan di luar malaysia.

study_techniques

bila di ingatkan kembali, rasa rugi lak dulu masa aku study aku x tumpu betul2 pada study aku, bila skunk baru la aku nk sedar, tapi tu semua dah berlalu aku harus menerima dengan tabah, bersyukur apa yang aku ada skunk, biar la x banyak, janji sekadar cukup orang kata.

kalau study tinggi pun kalau x berhasil xda guna nya jugakan? lau study tinggi dan memberi hasil yang bagus ok la, lau yang sebalik nya tu yang x mau, so sekarang impian aku untuk sambung study tu aku tangguh dahulu, sekarang ni masa tuk aku tumpukan pada kerja, macam aku cakap tadi la, lau ada rezeki lebih insyaAllah aku akan sambung jua…kerana ilmu di dunia tidak akan habis tuk di pelajari…

17 comments:

Joe_Hans said...

betol2..rezeki masing2... ;)

tpi kalau nak further study pon no hal lar bro.. :)

Mak Usu said...

Jom kita sambung study sama2..hihi

AZIE said...

Woah niat yang bagus! Hehee, Sambung la,lagi menjamin masa depan. :)

sYukCurz said...

niat da ada tu. bagus. apa kata keja sambil study or minta cuti belajar ker. sekrang makin banyak scholar/bantuan/dana untuk sambung belajar. perlu usaha sikit dulu.

normi nieza said...

sambunglah khai...sementara msaih mude nie..hehe

Encik Suami said...

Alhamdulillah..terdetik dihati nak sambung study tue pun dah kire niat.sesuatu yg baik tue.

In'nama a'malu bi'niat.

Encik Suami said...

Nak tnye..khai ada fb tak?klu ada..emailkan kat akrabpersahabatan@gmail.com.nanti abg add.

Awie Omar said...

aku pun teringin nak sambung study. tapi aku masih tetap redha dengan kehidupan sekarang :)

Khairiz said...

Joe Hans : yup, btw thanks ya, tgk pada keadaan la :)

Khairiz said...

Mak usu : jom2 hehehe

Khairiz said...

Azie : itu la yang di fikir2 kan ni...

Khairiz said...

syukcurz : yup betul tuh, tgh fikir ni, banyak perkara yang harus di fikirkan :)

Khairiz said...

kak norm : yup tu la pasal, t dah tua dah kawin da mals da

Khairiz said...

Encik suami ; yup btw thanks, n sal fb lau nak add pun dah x pat dah full

Khairiz said...

awie omar : yup kita kena redha ngn kehidupan kita

"aja2 fighting" said...

study bez!!kalau dapat lecturer best juga la...

! Arjunakirana ! said...

Boleh bro aku yang dah terlanjur berumur nie pun ok je, nak mule tu punye le susah, ala just isi borang, dapat tak dapat tu terpulang. kalau dapat itu la rezki namanye, maka redah je. redah tu biar la betul2 sebab memerlukan pengorbanan dari masa dan kewangan boleh bro.