aku dapat soalan ni lagi….

Assalamualaikum dan salam sejahtera…

320285_264818560220221_170719719630106_653143_1588739280_n

hampir setiap hari dan setiap masa orang tanya aku bila nak kawin? bila nak kawin? kekadang tu aku dah naik fedup rasanya nak jawab, adakah jawapan aku selama ni diorang masih lagi tidak faham, bukan aku x suka orang tanya pasal bab kawin nih, tapi ada sebab la aku x kawin lagi. sampai masanya, sampai serunya, sampai jodohnya, akhirnya aku akan kawin jua…

dulu aku pernah buat keluar entry pasal bab kawin ni, siapa yang boleh tanya aku pasal kawin nih….ni entry aku yang dulu Bila nak kahwin???, baca la kalau korang nak baca ya…

tapi aku suka pada jawapan yang kawan aku bagi kat aku tadi……katanya jawapan cepu emas kepada soalan yang mereka dok asyik tanya aku bila nak kawin….

Skema jawapan kpd soalan cepucemas (bila nak kawen?)


Kenapa Lambat?
✔ Kerna Allah tahu masa yg tbaik utk ku.


Dah Berpunya?
✔ Ya. Kerna setiap org tlh ditetapkan jodoh masing2.


Siapa?
✔ Nanti Allah akan perkenalkan kpd ku.


Bila?
✔ Bila kami dah dipertemukan. InsyaAllah jemput dtg ke walimatul urusku nanti.


P/S: Jgnlah selalu btanya bila org tu nak kawen. Krn semua RAHSIA itu, tletak DI TANGAN ALLAH. Sampai masa Allah akan membongkarkannya. InsyaAllah.

thanks a lot zura coz bantu aku hehehe…I like it….memang betul pun, x kemananya lau jodoh n masa nya sudah tiba nanti hehe..tunggu k Smile

14 comments:

Awie Omar said...

soalan ni byk kali aku dapt time keje

Khairiz said...

haha kita sama la...awie :)

"aja2 fighting" said...

bhahaha..ok terasa gak sebab aja penah tnya soalan cepu gangsa ni...ehehehehe...xpe2..yang penting doa dan usaha...fighting2!!ehehhehe

Khairiz said...

aja : rasa nya semua orang pernah kena tanyakan, yup betul kata aja, usaha dan doa itu penting, Allah tahu bila masa kita akan tiba nanti hehe :)

"aja2 fighting" said...

yup3..sokong!ahaha..

ZWAN SABRI said...

klaw sekali dua dapat soalan ni, maybe okay lagi tp kalaw kerap sangat, lompem rimas.. HUHU

Khairiz said...

aja : hehehe....

Khairiz said...

zwan : yup betul tuh memang rasa rimas dan rasa x nak jawab je...buat penat je jawab..t tanya lagi hehe

bsyok said...

http://bsyokonline.blogspot.com/ terdapat Cannel online ASTRO ARENA ,ASTRO CERIA, ASTRO OASIS ,ASTRO PRIMA ,AXN ,DOCUMENTARY TV ,E-KOREA ,FOX MOVIE, HBO ,MALAYSIA YOUTH Tv . RTM TV 1 ,RTM TV2 ,TV 3 , TV 9.dan radio online

kimmie said...

bila umur mencapai usia 25 tahun ke atas, soalan ni memang soalan wajib orang tanya. Tak dapat nak elak.

Khairiz said...

bsyok : tq for invite

Khairiz said...

kimmie : yup betul tuh, tapi kalau bagi wanita ye kot, tapi bagi lelaki kurang sikit

niesa said...

laen kali nak jwb mcm ni jgk lah...buntu nak jwb ape...

Khairiz said...

niesa : yup, jawab la macam ni, moga terjawab jua soalan mereka tuh hehe