rindu kampung halaman…

Assalamualaikum dan selamat petang …

Hari ini betul2 aku dok rumah je, dah x tau nak buat apa dah, tido bangun, makan, tgk tv dan on9 tu je keja aku hari ini…x boleh jadi ni, jap lagi terpaksa la turun bawah p swimming, bagi sehat sikit badan nih, atleast bersenam juga kan….

ya la, hari ni cuti sempena hari wilayah, so dah wilayah cuti, dok umah aje la hehe…kalau selalu sangat keluar, wang pun banyak gak keluarkan? so membazir namanya, kan x elok lau membazir kan? so better berjimat banyak perkara lagi yang boleh di buat dengan duit tuh hehehe….maklum la keja makan gaji ni mana la cukup kan, hidup bujang pun dah x cukup, camana nak hidup berumah tangga?

lari tajuk nampak citer aku nih??? kalau korang nk tau hati aku dah ada kat kampung dah, cuma jasad aku je yang ada kat KL nih, ntah la terindu lak kampung halaman aku, bukan rindu kat buah hati, tapi rindu kepada kedua ibu bapa yang amat aku cintai dan aku sayangi….

walaupun bulan lepas aku dah balik kampung, tapi mcm dah lama x balik, lau boleh tiap2 minggu aku nk balik kg….tp masalahnya x dapat, dah la cuti raya cina hari tu pun x dapat balik, ni minggu depan cuti 4 hari pun rasa2nya x dapat nak balik juga rasanya….

nasib badan, nk wat camanakan? tapi insyaAllah aku akan usahakan akan dapat juga aku balik kampung nanti …

19 comments:

mieza said...

selamat bercuti ye kamoO..

"aja2 fighting" said...

nak balik kampung jugak!!ahaha sedangkan raya cina hari tu da balik da..=P...tapi rindu dekat mak sebab raya cina hari tu mak pergi penang....xdapat jumpa...='(

ZWAN SABRI said...

Tawu xpa.. campak pi la kat mana pown.. kampung halaman jugak yg the best kan.. :)

! Arjunakirana ! said...

sabo2.. bagi yang mcm aku nie dah tak ada kampung lagi sedih... hehehe.. ape leh buat nasib penentu segala :)

Khairiz said...

mieza : tq ye :)

Khairiz said...

aja : owh ye ke? ala sedih la..sama la kita ya...sabar k :)

Khairiz said...

ZWAN : yup mana blh lupa di mana tempat dilahirkan dan di besar kan :)

Khairiz said...

Arjuna : owh ye ke? sabar k, kena cari dah tu, t ada la kg...

aja2fighting said...

huhu..tgh bersabar...xpe minggu depan mak datang!!yahooooo...ehehe...

****online dekat uitm..heeee

! Arjunakirana ! said...

tapi tak sama loooooo... :(

LidiaSuraya said...

balik kg jengah mak n ayah dapat pahala tau...

:)

Khairiz said...

aja : best la parents datang :)

Khairiz said...

Arjuna : yup aku tahu, memang x sama, dah nk wat camana kan ini semua ketentuan illahi,.sabar je la

Khairiz said...

lidia : yup betul sangat2

Awie Omar said...

lebih kurang macam aku. Lebih bernyawa bila di kampung.

! Arjunakirana ! said...

Betul tu tapi kalau ada yang ajak balik kampung kan best, terharu kan?

Khairiz said...

awie : yup di kampung halaman segala2nya kan?

Khairiz said...

Arjuna : yup, so lau kawan ada yang nk balik kg join la sekali k

! Arjunakirana ! said...

huuuuu... sape la nak ajak aku nie hahahah tak de la bro, aku sibuk dengan PJJ aku.. hehehe so x dpt la nak join member balik kg :)