BLOG PILIHAN AKU.



Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua blogger dan pembaca, Alhamdulillah kita bertemu lagi, dan Alhamdulillah juga kerana aku masih lagi diberi peluang untuk terus bersaing didalam program realiti Next Top Blogger. Sembilan minggu sudah berlalu, aku masih lagi terpilih untuk didalam carta. InsyaAllah jika ada rezeki aku akan sampai ke penamat nya program ini. akan aku cuba buat yang terbaik.

Kali ini tugasan yang telah diberikan kepada setiap peserta adalah mempromosikan blog pilihan aku, kalau nk ikut kan semua blog menjadi pilihan aku, sebab masing2 mempunyai kelebihan dan kehebatan nya sendiri dari segi mengolah entry mereka, dan pelbagai info2 yang berguna yg cuba dikongsikan bersama, tetapi untuk aku senaraikan semua, boleh pengsan rasanya, jadi hanya 5 blog sahaja yang aku akan senarai dalam ni, yang x terpilih tuh jangan la kecik hati k.

Tanpa melengahkan masa, blog yang pertama menjadi pilihan aku adalah :

1.

kenapa aku pilih blog ini? sebab blog ini menyajikan banyak informasi-informasi yang berguna, dan apa yang boleh katakan tuan punya blog ini beridea creative. Rasa nya x perlu la aku sebut sapa tuan empunya blog nih, sebab di header beliau dah terpapar namanya. Aku suka baca entry2 yang di postkan, banyak maklumat yang aku perolehi. kalau korang nk melawat blog beliau boleh lah klik link ini [http://mysuarablog.blogspot.com/2012/02/awas-penyakit-berjangkit-beri-kesan.html].

2.

Blog pilihan yang kedua ini pula milik saudari yang manis ini yang diberi nama  , kenapa aku pilih blog beliau? kerana aku suka baca entry-entry dia, dan apa yang aku boleh katakan entry beliau nih berbagai....nak tau lebih klik la link ni k [http://kasihsuci-whh.blogspot.com/2012/03/persepsi-terhadap-polis.html]

3.
Ini plak blog pilihan aku yang ke 3, blog empunya adik manis nih, kenapa aku suka blog nih, sebab dia suka main mata, haha, xda la nama blog dia je Minat Main Mata, ini pun sama aku juga suka baca entry dia yang berbagai ini, dan mecerita kan kisah hidupnya dan kisah bersama sahabat2 nya. Ini link dia [http://yien9897.blogspot.com/2012/02/kisah-langkawi.html]

4.
kenapa dengan blog ini? blog nih aku suka sebab, blogger dia nih penuh dengan seni, dan aku suka tengok hasil seni yang dipaparkan dalam blog dia. seorang yang minat pada photographer, maklum la, aku ni buta seni dan x minat dalam bidang photographer, tapi aku suka tengok hasil kreatif diorang je la....
antara hasilnya yang aku suka tengok ; [http://pojiegraphy.blogspot.com/2012/01/awesome-batu-caves.html]

5.

dan blog yang ke 5, blog pilihan aku adalah blog yang bernama PILIHAN HATI ini, aku suka baca entry2 dia yang banyak mengandungi ilmu2 yang berguna, dan nasihat2 yang berguna, maklum la blog nih kepunyaan cikgu lau x silap, banyak info2 yang beliau cuba kongsikan. kalau nak tau pergi la tengok kat blog beliau [http://pilhanhati.blogspot.com/2012/03/wishlist-sepanjang-zaman.html]

cukup dulu dengan lima pilihan blog aku kali ini, lagi sekali aku jelaskan disini, bukan bermaksud yang selain dari 5 ini tidak menjadi pilihan aku, sebenarnya, semuanya menjadi pilihan aku, semua blog korang aku suka, tetapi untuk melaksanakan tugas yang telah diamanahkan kepada aku, jadi aku keluarkan blog yang ini dulu ya.

kalau nk dikatakan semua blogger yang ada sekarang nih hebat2 belaka, kalau x hebat camana korang boleh ada blog kan? so harapan aku teruskan berblogging ya, x kesah la jenis blog yang camana k, janji korang berpuas hati dengan blog korang.

dan kalau siapa yang belum kenal lagi dengan pengajur program Next Top Blooger ini boleh korang klik link ini [ Awie Omar ], dimana yang aku boleh huraikan tentang diri beliau adalah, seorang yang berfikiran kreatif dan rajin, dan juga blogger yang x pernah kenal erti putus asa. kalau nak tau lebih lanjut, sila rujuk di blog beliau k....

sampai disini dulu ya...insyaAllah ada masa kita jumpa lagi.

******
malam ni balik kampung, x tau la sempat or x nk wat entry setrusnya, tapi insyaAllah akan cuba sedaya upaya :) 
******

9 comments:

Oshin said...

good luck khai !

Khairiz said...

oshin : tq :)

aja2 fighting said...

eh yang no 5 tu memang best!ustaz muda..huhu..suka baca blog dia...

Khairiz said...

Aja ; yup memang best :)

RazFiRa said...

knape blog sy xde? kcik ati. wahahaha

Khairiz said...

Razfira : ala jgn la kecik hati

ir yien 9897 said...

wah.. nak main mata ngn khai pula lah :)sbb khai henserm
"balas pujiaan" he3x

tq yerh khai...

good luck :)

ZWAN SABRI said...

Adoi! Sumpah terharu gila.. x sangka blog aku yang hina ni hadi pilihan hang bro.. thanks! :)

Muhammad Yunus said...

Ko di tag......

http://mohdyunus89.blogspot.com/2012/03/jom-jadi-geng-kami-blogger-malaysia.html