Diarrhea...

Assalamualaikum...

Korang tau x apa penyakit Diarrhea tuh? Diarrhea tu adalah sejenis penyakit, yang dalam bahasa melayu berbunyi Keracunan Makanan.

Dah dua hari dah aku kena diarrhea nih , selepas balik je  dari kenduri kahwin hari ahad lepas,terus aku kena, mau lah dalam sejam 3 4 kali masuk tandas, kurus dah aku dibuatnya,  dah pelbagai cara buat dan pelbagau jenis ubat dah aku telan, tapi masih gak sama. 

Tapi hari ini, ok sikit la berbanding ngn semalam, hari ni boleh la makan ada la selera nak makan, kalau x semalam langsung x ley nk makan xda selera.

memang seksa la juga apabila kena diarrhea nih, apa pun x boleh, nk buat itu ini pun x dapat...apa boleh buat sabar je la...

pesanan aku, hati2 la makan makanan kat kenduri kawin ya, terutamanya gulai daging, nampak memang sedap, tapi ini lah hasilnya..tapi x semua kenduri kawin sama, ada yang ok dan bersih...tgk keadaan la mcam mana ya.

4 comments:

aja2 fighting said...

selalunya makanan yg bersantan macam gulai daging tu, rendang...sbb tu aja xsuka makan lauk kenduri..kecuali ada ayam masak merah, or lauk yg kering xde santan..

Awie Omar said...

memang tak senang duduk bila diarrhea ni, baring pun salah, diri pun salah.

Khairiz said...

aja : yup betul tu, apa2 pun kena hati2 la lau nak makan

Khairiz said...

awie : yup betul tuh...nk ty keja hospital gak ke?