Pagi yang suram..

Assalamualaikum dan selamat pagi...hari ni aku terasa macam suram je, selepas mengetahui dua berita yang menyedihkan buat kita semua terutamanya umat islam.


Berita yang pertama Imam maut selepas Masjid di bakar, begitu kejam nya manusia, sampai sanggup membakar masjid, kejadian ini berlaku di Brussels semalam, kita doakan roh Allahyarham Imam masjid tu di tempatkan dikalangan orang yang mulia.


Berita kedua plak, berita tentang kematian adik Nurul Nadirah Abdullah (Drang) yang di bunuh dengan kejam, sehingga rentung jasad adik Drang. aku ingatkan dah habis dah kes culik budak dan bunuh dengan kejam di malaysia nih, malah ada lagi kes2 seperti ini..apa salah adik tuh?? sampai sanggup ko bunuh dengan kejam sekali, semata-mata duit, ko buta segala-galanya. 


Al-Fatihah untuk kedua-dua Allahyarham Imam dan Adik Drang semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman.


Dek kerana ceteknya ilmu la yang membuat kan manusia menjadi bodoh dan sanggup melakukan perkara sebegini rupa, xpa balasan Allah swt akan menanti di sana nanti, mungkin didunia terlepas, tetapi di akhirat kelak x dapat nak lepas....



2 comments:

Awie Omar said...

manusia semakin zalim. tak kira lelaki mahupun perempuan. Al-Fatihah buat mereka insan insan yang mulia.

Khairiz said...

manusia sekarang otak xda