Petang yang suam ...

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua, minggu ni agak lemau juga la tuk aku update blog, entah kenapa aku x tahu.

Hari ni, x sesibuk semalam, so boleh la aku update blog tuk hari ini, dah berapa hari dah mata aku ni layu je, x cukup tidur, penuh dengan aktiviti je, sampai masa tuk rehat pun xda. Ikutkan hari ni aku malas nak wat kerja, tapi bila difikirkan x elok la plak kan, org dah amanah kat kita tuk wat keja, kita lak malas2 nak wat kerja, lau bab time terima gaji, laju je kan?

Biasalah hidup ni xda masalah, x lengkap hidup nih, aku anggap apa yang berlaku pada diri aku nih, sebagai dugaan dari Allah swt. Dan aku haru tabah menghadapinya..aku x boleh nk melawan takdir yang telah ditentukan, kerana aku insan biasa, hanya seorang hamba biasa saja disisi Allah.

Apa yang telah berlaku, biar la ia berlalu pergi, kalau di ingatkan kembali memang boleh buat hati sakit dan jiwa x tenang. So lupakan itu semua, malah fikir apa yang akan berlaku di hadapan. Jadi lah seorang yang matang, dan jangan terlalu mengikut emosi, bila emotional menakluk diri kita, itu lah yg akan menghancurkan hidup kita, dan menjadi seperti manusia yang x punyai akal.

Tapi ini semua sudah biasa di lalui oleh mana2 orang, yang penting pandai control diri sendiri dan matang dalam melakukan sesuatu atau  matang dalam membuat sebarang keputusan.

Ingat la wahai sahabat, hidup ni jangan terlampau sangat ego tu ya, fikir la, kita hamba yang hina dan jijik di sisi Allah, sedar la….sesungguh nya ego tu boleh membuat kan orang benci akan kita. Lau nak ego sekalipun biar la bertempat k.

2 comments:

Awie Omar said...

entah nape sejak kebelakangan ni aku pun malas nak bukak blog. sory kalau aku jarang update blog. yang pasti NTB akan aku teruskan hingga akhir. InsyaAllah.

Khairiz said...

awie : yup...musim dia kot haha