Dugaan dan Cabaran

Assalamualaikum dan salam jumaat kepada semua, semoga jumaat ini membawa keberkatan dalam hidup kita semua. InsyaAllah...

Dugaan dan cabaran, selalu ada dalam kehidupan kita semua, sama la dalam hidup aku pun, dugaan dan cabaran tu memang xdapat nk dipisahkan lagi, malah kerap sekali aku menghadapi dugaan dan cabaran dalam hidup aku, aku x blh nk merunggut, kerana ini semua adalah ujian dari Allah untuk aku, yang mana Allah mahu lihat samada aku mampu atau tidak menghadapi semua ujian Nya.

Itu lah orang kata, nk berjaya dalam hidup ini bukan mudah, malah kita kena banyak menghadapi perbagai ujian dan dugaan serta cabaran...tp senang je nk jadi org yang x berjaya kan?

Org yang yang x tahan dengan ini semua, org itu lah yang ingin lari diri dari kejayaan, x boleh terima cabaran dan dugaan sedikit, dah mengeluh dah berputus asa, camana kita nk hidup senang dan selesa lau sikit je je ujian Allah bg pd kita, kita terus down or sebagainya...ingat ya orang yang betul ingin berjaya dalam hidup dia, dia x pernah kenal erti penat, x pernah kenal erti putus asa, dan x pernah jemu apa yang dilakukan, demi utk mencapai kejayaan...bila diorang dah berjaya baru lah kehidupan mereka selesa...baru lah penat lelah diorang sebelum ini terbalas....

Setakat ini dulu ya, salah silap ampun dan
Maaf k....

2 comments:

Ahmad Saufe said...

betul tu..nk berjaya tu bukan semudah itu..there's no short cut to success

Khairiz said...

Ahmad shaufe : yup dalam hidup ini kalau nak menuju kejayaan. Banyak halangan dan dugaan yang hatus kita tempuhi dan harungi....tidak ada kejayaan tanpa usaha yang berterusan dan gigih serta sabar :)