Selamat Malam

Assalamualaikum....

Awal bebeno ucap selamat malam nya kan? biasa la dah malam ucap lah selamat malam....tapi belum masa lagi nak tido. Malam masih awal katakan.

Penat seharian bekerja hari ni, penat nya x sama cam hari-hari biasa, tanggungjawab nak x nak, terpaksa buat la kan, buat dengan ikhlas hati, lau x ikhlas haram lak gaji yang diterima nanti.

sedih ak tgk blog aku nih,suram je... dah x macam dulu kala lagi, dah cam sama ngn tuan empunya blog ni juga nampak gaya nya...hmmm. Lumrah kehidupan seorang manusia di dunia ini.

adakalanya semangat, adakalanya x semangat....sama cam air, ada masa pasang, ada masa surut. Semua itu bergantung pada diri sendiri, tepuk dada, tanya selera....ada masanya kita berada di atas, ada masanya kita berada di bawah. terima lah seadanya, ini semua ketentuan illahi, hanya mampu merancang, tetapi tidak mampu tunaikan, hanya Allah Yang Maha Esa shj dapat tunaikan.

Hidup seperti di kurung, bagai burung yang di letak dalam sangkar, yang mana pergeraknya tidak bebas, sedangkan ia berhak untuk bebas ke sana sini. sama lah cam kita, kalau x nk keluar dari kurungan itu, kita seakan sama dengan burung....hidup dengan di belenggu masalah, tidak bebas untuk berbuat apa2, hanya mampu mengikut arahan saja.

Pilihan ada pada diri sendiri....terpulang pada diri itu untuk membuat pilihan yang mana. tidak ada sesape pun yang dapat tolong kita untuk pilih.....

apa yang ak merapu pun ak x tau....layan kan je la.....sekian saja, ampun maaf dipinta sekiranya ada salah budi bahasa, tatabahasa, tersalah bahasa dan sebagaiya rasa.

semoga berjumpa di lain waktu dan hari.......

2 comments:

Normi Nieza said...

khai mana hilang lama tak updates blog..:)

Khairiz said...

akak saya ada je, cuma masa je x mengizinkan saya tuk update hehe