Hari Bahagia.

Assalamualaikum dan selamat pagi semua.

Musim cuti sekolah ni, ramai lah yang dapat kad undangan makan free kan? sama la cam aku, sampai x tepergi pun ada, maklum lah, lokasi masing2 berbeza dan jauh lak tu. So maaf lah kepada kawan2 aku yang dah pun bergelar suami isteri, diharapkan agar bahagia ke akhir hayat hendaknya.

Kawan dah ramai da kawin, aku ni bila lak nak kawin?? ada sape2 nak kawin ngn aku? jom kita kawin...hehehe...offer diri lak, xpa lah ak nk tunggu seorang wanita datang melamar aku. sebab apa ramai yang kata aku ni memilih, depa x tahu, aku ni mana laku, xda sapa pun nak kat aku ni...ehehehe...

Apa2pun aku percaya pada jodoh Allah, jika ada jodoh nya, adalah pasangan nya, Kalau kita mencari sekali  pun, dan itu bukan jodoh kita x jadi gak kan, aku lau boleh nak kawin ngn Jodoh yang telah di tetapkan oleh Allah, siapa gerangan nya? hanya Allah saja yang tahu, ak sabar menunggu dan terus menunggu.

Bercinta la sepuluh tahun pun, kalau Allah katakan itu bukan jodoh aku, x kemana pun. Ak x kesah apa orang nak cakap dan kata pada aku, sebab bagi aku da lali, hidup aku hanya aku dan Allah saje yang tahu. Manusia Allah dah ciptakan mulut untuk bercakap dan berkata, jadi kata la selagi korang boleh kata kan, ak terima ngn ikhlas hati dan redha....bukan redho airline ok.

kepada si suami yang dah sah tu, jalankan tanggungjawab seorang suami dengan betul dan bagus, dan menjadilah seorang ketua keluarga yang baik dan dapat membing ke arah kebaikan, cukup la apa yang ak dengar sebelum ini, jangan la berulang lagi, bukan senang nak kawin, dan bukan susah nk bercerai, jadi elakkan lah dari menjadi seperti ini, ambil lah iktibar dari kawan2 yang sudah kawin.

Syurga isteri dah berpindah ke telapak kaki suami, so masing2 jaga perhungan dengan baik....jika ada salah silap, saling maaf-maafan lah....asam garam kehidupan biasa la, bukan mudah menjalani kehidupan rumah tangga ni, jadi banyak2 lah bersabar ya, dan jangan lupa yang mana ada wat loan tu, lepas majlis ni bayar loan k.....bukan ak perli, cuma nak ingatkan......

Pesanan aku, semoga kehidupan korang bahagia dan kekal buat selama2nya......Selamat Pengantin Baru aku ucapkan kepada semua yang melangsungkan majlis perkahwinan mereka semperna cuti sekolah ini......lepas majlis ni berjimat2 la ya....sebab dah hidup berdua kan? bukan bujang lg.....

1 comment:

oshin kecik said...

samalah kita khai...banyak sangat jemputan sampai tak terpergi..lagilah Oshin ni dah sambung belajar memang tak dapat langsung hehehe

semoga kita dipertemukan dengan jodoh yang ditetapkan dan bahagia ke akhirnya...sabar menanti :p