masa



Setiap saat yang  berlalu, amatlah berharga bagi kita, rugi jika kita gunakan saat2 itu dgn perkara yang sia2, jika kita tahu masa itu beharga, tidak sekali-kali kita sia2 kan. Masa itu emas. Setiap masa yang berlalu, mana mungkin kita dapat patahkan balik masa itu.

Setiap saat yg kita lalui itu penuh dgn pengalaman, samada pengalaman manis atau pahit, pengelaman ini lah yg mngajar kita erti kehidupan. Pengelaman ini juga mngajar kita mnjadi seorang yg lebih dewasa dan mantang dalam pemikiran.

Masa bersilih masa, hari bersilih hari, bulan bersilih bulan, tahun bersilih tahun, masa kan kita x sedar yg masa tu berlalu dgn pantas, jangan sesekali menyesal dengan masa yg lepas, sebaliknya kita terus untuk masa yg kedepan, jangan toleh kebelakang lagi, kerana ia x akan dapat di kembalikan lagi, apa yg kita mampu perbaiki balik.kesilapan yang lepas agar kita tdk ulang lagi kesilapan yg sama di masa akan dtg.

Pengelaman hidup mematangkan diri kita, pemikiran kita serta tindakan kita untuk melakukan dan menghadapi sesuatu perkara. Jangan kerap kita membazirkan masa yang ada, sebab kita x tau sampai bila, masa itu akan terhenti, guna lah sisa2 masa yang ada dan tinggal ini sebaik mungkin. Supaya kita menjadi seorang yang menghargai dan menghormati masa, sebb kita tau masa tidak sama sekali boleh di jual beli.

Jadilah insan yang berguna dan berjasa pada masa yang ada ini.....sama2 kita ingat masa x akan tunggu kita, malah kita kena kejar masa itu. Bila masa itu terhenti, kita x mampu untk berbuat apa2. Ampun dan maaf jika turutan ayat dan penggunaan ayat dan maksud yang tdk sesuai.

No comments: