SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT DAUS & SYAZA


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Selamat Pengantin Baru Daus & Syaza, semoga Allah merahmati dan merestui penikahan korang berdua dan semoga kekal bahagia hingga akhir hayat. Terlebih dahulu, aku memohon maaf sebab aku x dapat nak hadir kan di hari yang bersajarah korang, diatas sebab dan faktor2 yang x dapat nk dielakkan.

Akhirnya ko dah pun bergelar suami orang, ko bukan lagi bujang seperti sebelum ini, ko da ada tanggungjawab sebagai suami kepada isteri ko. Tahniah aku ucapkan. Sedih juga ak xdapat bersama ko di majlis pernikahan korang di bintulu, insyaAllah yang sebelah pihak ko di kuching ak akan hadir kan diri kesana.


Aku terpanggil untuk mengeluarkan story ko kat laman blog ak ni, di atas sebab2 tertentu yang mana ak rasa aku ingin perkatakan disini, Sebab ak bukan sehari dua kenal ko, malah dah bertahun ak kenal ko, suka duka ko, susah senang ko, pernah aku lalui bersama ko, ak cukup faham dengan ko, dan aku tahu sikap ko camana.

Aku sedih gak la, bila baca komen2 negetif pasal majlis perkahwinan yang bersejarah ko baru2 ni di laman2 media dan blog,  ada je manusia yang x senang hati dan iri hati dengan ko. Tapi ak nasihat kan ko, ko jangan ambil peduli apa orang nak kata, hadapi lah ini semua dgn tabah dan ambil komen2 mereka sebagai iktibar untuk diri ko, supaya ko dapat perbaiki sikit sebanyak kesilapan ko yang sebelum ini.

Kita ni hanya manusia biasa, insan yang lemah, insan yang x pernah terlepas dari melakukan kesilapan, sebab kita bukan insan yang sempurna, tetapi kita diberi peluang oleh Allah swt untuk berubah, berubah dari x baik kepada insan yang lebih baik. ini lah dikatakan lumrah kehidupan nak x nak, kita harus hadapi.

Sekarang ko dah ada kehidupan yang baru, ko harus pandang kedepan, dan jangan toleh lagi kebelakang, tinggalkan segala2nya yang lepas, dan jangan ulangi lagi. dan percaya la pada jodoh yang Allah anugerahkan kat ko, Syaza adalah jodoh ko, dan jaga la syaza dengan sebaik mungkin, walaupun ak x berapa kenal ngn syaza, tapi aku percaya syaza dapat memberi kebahagian kepada ko.

Belum terlewat lagi untuk ko berubah, berubah demi kebaikan, berubah menjadi insan yang baik,menjadi suami yang  baik kepada isteri, keluarga dan masyarakat. Kisah2 ko sebelum ni tinggalkan dan lupakan, ko harus mulakan kehidupan baru ko, buka buku baru dan jalani lah kehidupan ko dan syaza serta keluarga dengan aman dan bahagia dan diredhai oleh Allah swt.



aku sentiasa memberi sokongan kepada ko, baik buruk ko, ko tetap kawan baik aku sampai bila2, ko pun dah ak anggap macam adik aku sendiri...

pedulikan apa orang nak kata, sebab mulut manusia ni bukan boeleh tutup, bila mulut nya penat, berhenti la dia dari berkata-kata, Tapi kan, apa yang nak di kesahkan, sebab ko x rugi apa2 pun pun, malah orang yang iri hati dengan ko adalah orang yang rugi sebenarnya.

Hidup kita ni sudah pun tertulis oleh Allah swt, kita harus terima dengan tabah, dan percaya pada qada don qadar...setiap apa yang berlaku itu, ada hikmah disebaliknya, hanya Allah swt sahaja yang tahu.

Sekali lagi ak nak ucap tahniah kat ko bro!! Nasihat aku jadi lah seorang yang kuat dan tabah dalam menghadapi dugaan dan rintangan yang mendatang. Dan jadi lah ketua keluarga yang baik dan bijaksana dalam menguruskan hal rumah tangga k.


No comments: